بیست بخر
فروشگاه

راهی برای لاغری و تناسب اندام

 امروزه بسیاری افراد از اضافه وزن رنج می بردند و دغدغه فکری اکثر افراد جامعه شده است و داشتن اندام متناسب آرزوی هر فردی می باشد و این تناسب اندام باعث می شود اعتماد به نفس فرد بالا برود و اکثراً به خاطر این اضافه وزنی که دارند خجالتی هستند و حضور کمتری در جاهای عمومی دارند. افراد چاق همیشه به دنبال پیدا کردن روشی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشند تصور آن‌ها براین است که با نخوردن یک وعده غذا و گرفتن رژیم غذایی غیر اصولی می توانند به یک تناسب اندام برسند که این یک فکر اشتباه است و خیلی زود خسته می شوند و گرسنگی مانع از ادامه رژیم غذایی می شود و درنتیجه با شکست روبرو می شوند و با یک اصطلاح رایج که من حتی چیزی نخورم هم چاق می شوم دیگر به دنبال رژیم اصولی و درست نمی روند. اگر به دنبال راهی برای لاغری و تناسب اندام هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتماً مقاله 3 رژیم‌ غذایی برتر سال 2018 برای لاغری و تناسب اندام را نیز در باشگاه خبرنگاران جوان دنبال کنید.

رژیم-غذایی-مناسب

 

حذف شکر و کاهش مصرف کربوهیدرات:

اگر شما مواد قندی و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید باعث کاهش وزن و در بعضی موارد ممکن است باعث کم شدن اشتها شود و در طول زمان میل شما به شیرینی جات را کاهش می دهد و همچنین از ابتلا به بیماری دیابت مخصوصاً برای کسانی که سابقه خانوادگی دارند را کمتر می کند مطالعه سال 2012 نشان می دهد افراد با رژیم کم کربوهیدرات 300 کالری در روز بیشتر می سوزانند حتی در حالی که خواب باشند هم کالری می سوزانند رایج ترین اشتباه زمانی هست که رژیم کم کربوهیدرات را آغاز می کنید شروع به کاهش مصرف کربوهیدرات می کنید ولی هنوز از چربی می ترسید و مصرف نمی کنید در حالی که کربوهیدرات ها و چربی دو منبع اصلی انرژی بدن هستند و باید حداقل یکی از آن ها مصرف شود. نخوردن کربوهیدرات و چربی هر دو منجر به گرسنگی و خستگی می شو دخیلی زود افراد نمی توانند تحمل کنند و رژیم غذایی آن‌ها با شکست مواجه می شود.

مواد غذایی طبیعی بخورید:

به اندازه کافی که نیاز دارید غذا بخورید تا احساس رضایت داشته باشید و اگر گرسنه نیستید بهتر است غذا نخورید و یا از گوشت، ماهی، روغن زیتون و … استفاده کنید و از خوردن غذاهای فست فود و پرکالری پرهیز کنید چراکه فست فودها بسیار پر کالری هستند و ارزش غذایی ندارند.

میوه زیاد نخورید:

جالب است بدانیم بااینکه میوه ها سرشار از ویتامین هستند نباید در خوردن آن زیاده روی کنید زیرا با تحقیقات که انجام شده است اگر روزی 5 وعده میوه بخورید معادل مقدار قند 500 میلی لیتر نوشابه هست  و همچنین خوردن زیاد آن مخصوصا میوه های که دارای قند زیاد باشند باعث اضافه وزن می شود پس در مصرف میوه نیز دقت کافی داشته باشید تا به مقدار مورد نیاز میوه مصرف کنید.

تناسب-اندام

ورزش کنید:

داشتن یک برنامه مشخص در روز برای ورزش کمک می کند تا شما زودتر به وزن ایده آل خود برسید فقط یک ساعت قبل و همچنین یک ساعت بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی ها پرکالری پرهیز کنید تا باعث اضافه وزن نشود چراکه مصرف مواد غذایی پرکالری قبل و یا بعد از ورزش باعث جذب حداکثری کالری می شود. پشتکار داشته باشید!! این تنها چیزی که می تواند شما را در این راه موفق کند تنها دلیلی است که نداشتنش باعث می شود بسیاری از افراد موفق به کاهش وزن نشوند.

منبع: نمناک

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
یک نظر
  1. آتوسا می گوید

    این مقاله را خواندم خیلی خوب بود و کمک کرد تا رژیم غذایی درستی را در مصرف برنامه روزانه خود داشته باشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.