بیست بخر
فروشگاه

بهترین روش برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز

پاک کردن و تمیز کردن اجاق گار همیشه یکی از پر دردسرترین کارهای هر خانم خانه داری است که در طول هفته برای یکبار با آن سر و کار دارد . تمیز کردن گاز معمولاً کار سختی است و اگر با دقت و حوصله انجام نشود ممکن است حتی به گاز شما صدمه نیز بزند ، در این مقاله از بیست بخر قصد داریم به شما یک روش اصولی ، سریع و آسان را یاد بدهیم که به خوبی و بدون صدمه زدن اجاق گازتان را تمیز کنید ، پس در ادامه با ما همراه باشید


تمیز کردن اجاق گاز

تمیزکردن اجاق گاز با جوش شیرین

جوش شیرین با ترکیبات متفاوتی میتواند به خوبی تمام بخش های اجاق گاز ما را تمیز کند ، در این مقاله به تمام این ترکیب ها خواهیم پرداخت تا بتوانیم اجاق گازمان را برق بیندازیم .

پی کربنات سدیم و یا همان جوش شیرین استفاده بسیار بالایی در صنعت مواد غذایی و همچنین بهداشت بدن انسان نیز دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای شسشتو و تمیز کردن لوازم خانگی هیچگونه خطری ندارد . البته رعایت نکات ایمنی همیشه باید قبل از هر کاری در وحله اول قرار بگیرد.


تمیز کردن شبکه های فلزی با جوش شیرین و صابون

جهت تمیز کردن شبکه های فلزی نخست آنها را از روی اجاق گاز بردارید و سپس ظرف بزرگی را با صابون و جوش شیرین و آب گرم پر کنید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت آنها را در ظرف قرار دهید. پس از گذشت این زمان چربی ها حل خواهند شد و با یک بورس یا مسواک بر روی میله های شبکه بکشید تا به خوبی تمیز شوند ، پس از اینکه تمام چربی ها حذف شدند میله های را آب بکشید و با یک دستمال به خوبی آن را خشک کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن شعله ها با آمونیاک

از آنجایی که برای تمیز کاری استفاده از آمونیاک هیچوقت پیشنهاد نمیشود اما در تمیز کردن گاز این مورد فرق دارد. آمونیاکبه خوبی میتواند شعله های گاز شما را تمیز کند . برای انجام این کار کافیست مقداری آمونیاک را به همراه شعله های گاز در کیسه ای قرار دهید و به مدت یک روز آن را در محلی نگاه دارید سپس در روز بعد شعله ها را با مقداری مایع ظرفشوییی بشورید . مشاهده خواهید کرد که شعله ها به خوبی تمیز شده اند و میدرخشند.


تمیز کردن صفحه اجاق گاز

پس از اینکه شبکه های فلزی و شعله ها را به خوبی تمیز کردید نوبت به صفحه اجاق گاز میرسد . بهترین ماده ای که برای این کار میتوان از آن استفاده کرد سرکه است.
اما قبل از استفاده از سرکه باید ابتدا حتماً تمام موارد خشک شده از آشپزی های قبلی که بر روی صفحه به جا مانده است را با دستمال جمع کنیم ، سپس مقدار یکسانی سرکه و آب را بر روی صفحه اسپری کنید و تقریباً 10 دقیقه اجازه دهید تا چربی ها حل و نرم شوند.
پس از گذشت 10 دقیقه میتواند با یک حوله و یا دستمال صفحه اجاق گاز را تمیز کنید . اما اگر بعد از اینکار هنوز مقداری چربی بر روی گاز باقی مانده بود میتوانید با مقداری پودر صابون ، آب گرم و مسواک بر روی لکه های باقی مانده با دقت بکشید تا به خوبی تمیز شود .

تمیز کردن صفحه اجاق گاز

تمیز کردن درب شیشه ای اجاق گاز

بازدیدکننده قبلی پس از مطالعه این مطلب ، مقالات زیر را نیز مشاهده کرده است

برای درب شیشه ای اجاق گاز بهترین راه حل جهت خلاص شدن از چربی ها استفاده از الکل است . الکل به خوبی میتواند درب شیشه ای اجاق گاز را تمیز کند.

جهت انجام این کار یک دستمال پنبه ای را به الکل آغشته کنید و سپس بر روی شیشه بکشید تا چربی ها با الکل حل شوند و در آخر نیز با یک دستمال و رایت به خوبی لکه های باقی مانده را تمیز کنید.


نکات مهم در تمیز کردن اجاق گاز

توجه داشته باشید که قبل از هر کاری ایمنی را به خوبی رعایت کنید . توصیه میکنیم قبل از شروه به تمیز کردن اجاق گاز اول شیر گاز را ببندید تا در هنگام کار مشکلی پیش نیاید.

مواد شستشو خانگی شاید به تنهایی مشکلی نداشته باشند اما ترکیب این مواد میتواند محلولی خطرناک را درست کند پس به هیچ وجه برای به دست آوردن محلولی که سرعت و میزان تمیز کردن را بالا ببرد فعالیتی انجام ندهید و به دستورات ایمنی بر روی مواد حتماً دقت کنید .

در تمیز کردن اجاق گاز استفاده از اشیاء نوک تیز و برنده دوری کنید زیرا جدا از اینکه برای خودتان خطرناک است امکان دارد به گاز شما نیز صدمه بزند . تمام مواد و لکه های چربی بر روی اجاق گاز ها با استفاده از مواد مانند آب و صابون ، جوش شیرین ، لیمو شیرین و … به خوبی نرم خواهند شد و با یک دستمال از روی اجاق گاز تمیز خواهند شد و نیازی به هیچ گونه وسیله دیگری نیست .

جهت خرید اجاق گاز و صفحه برقی و مواد شوینده  با کیفیت می توانید به فروشگاه اینترنتی بیست بخر مراجعه کنید .

منبع : WikiHow

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
6 نظرات
  1. ندا می گوید

    ممنونم من لکه بر دکتر بکمن که دارید رو استفاده کردم واقعا بی نظیر بود. حق داره پرفروش ترین دنیا باشه… کارشون درسته :))))

  2. روزبه افتخاری می گوید

    از راهنمایی شما برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده کردم خیلی خوب تمیز شد ممنون

  3. پرستو می گوید

    من با تیغ روی صفحه شیشه ایم رو پاک کردم خط افتاد 🙁

    1. بیست بخر می گوید

      برای این کار بهتره هم سطح شیشه رو خیس کنید و اینکه تیغ رو باید به حالت نیمه خوابیده بکشید و اینکه بهتره تیغ نو باشه و لبه های اون خراب نباشه اگر درست این کار رو انجام بدید نباید هیچ مشکلی برای اجاق گاز شیشه ای شما پیش آید.

  4. جمالی مطلق

    مرسی من دکتر بکمن رو از سایتتون خریدم . واقعا تاپ برند هست. آلمانی ها تو این چیز ها کارشون درسته.

  5. پانی منصوری می گوید

    بی دردسر دکتر بکمن رو خریدم واقعا لکه ها که پاک نمی شد رو پاک کرد.
    خیلی خوب بود واقعا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.