بیست بخر
فروشگاه

معرفی مواد شوینده ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی
ژل ماشین ظرفشویی
بوگیر ماشین ظرفشویی
نمک ماشین ظرفشویی
جرمگیر ماشین ظرفشویی
جلا دهنده ماشین ظرفشویی
و هر آنچه درباره مواد شوینده ماشین ظرفشویی باید بدانیم…

پس از خرید یک ماشین ظرفشویی مسلماً اولین چیزی که به آن احتیاج خواهیم داشت خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی مورد نیاز برای آن است. انواع شوینده های ماشین ظرفشویی بوش، ال جی، سامسونگ و… از یک قانون تبعیت می کند و فرقی نمی کند ماشین ظرفشویی شما از کدام برند است، شما برای استفاده از ماشین ظرفشویی خود احتیاج به این مواد شوینده خواهید داشت که در اینجا بهترین مارک قرص ماشین ظرفشویی، جلادهنده و دلیل استفاده و عملکرد هر کدام  را اشاره خواهیم کرد.

لیست مواد شوینده ماشین ظرفشویی

شوینده ماشین ظرفشویی

 

1.قرص ماشین ظرفشویی
2. ژل ماشین ظرفشویی
3. جلادهنده ماشین ظرفشویی
4. بوگیر ماشین ظرفشویی
5. نمک ماشین ظرفشویی
6. جرمگیر ماشین ظرفشویی

 


1. قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشوییمطمئناً اولین چیزی که در لیست مواد شوینده ماشین ظرفشویی شما قرار دارد قرص ماشین ظرف‌شویی می‌باشد که در درجه اول کیفیت و قدرت پاک کنندگی آن مهم است. باید بگوییم در هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی و یا هر شوینده مربوط دیگر، باید از مارک های معتبر استفاده کنید که علاوه بر داشتن قابلیت های مناسب و با کیفیت بتواند با تمام برندهای ماشین های ظرفشویی سازگاری داشته باشند. کمپانی های معتبر در طی سال ها توانسته اند با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا، مواد شوینده ای را تولید کنند که با تمام برند ها سازگاری داشته باشند؛ قرص های ماشین ظرفشویی مانند فینیش (Finish)، فیری (Fairy) و … در طی سال های متوالی پیشرفت بسیار زیادی کرده اند و با تولید مدل های حرفه ای و یا کوانتوم توانسته اند عملکردی بدون نقصی را رقم بزنند تا علاوه بر کیفیت و قدرت تمیز کنندگی بالا بتوانند با تمام برندهای مختلف ماشین ظرفشویی سازگاری داشته باشد.

 

نکته بسیار مهم در زمان استفاده از قرص ماشین ظرفشویی این است که بسیار از افراد تصور می کنند زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنند دیگر احتیاجی به نمک ماشین ظرفشویی و یا جلادهنده ندارند واین اشتباه بسیار بزرگی است، اگر جزو این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنم حتما مقاله مربوط به نمک و قرص را حتما بخوانید تا بتوانید بر اساس اطلاعات و منطق درست تصمیم درست بگیرید، چرا که در زمان خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی فروشندگان حرف هایی را می زنند که باعث گم راه شدن شما می شوند بطور مثال گفته می شود که اگر مارک ماشین ظرفشویی شما بوش است بهتر است این برند مواد شوینده استفاده کنید یا زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنید دیگر احتیاجی به نمک یا جلا دهنده ندارید که این حرف ها کاملا اشتباه است چرا که کمپانی های بزرگ مواد شوینده بر اساس استاندارد های جهانی محصولات خود را تولید می کنند و با تمام برندهای ماشین ظرفشویی سازگاری دارند فقط بهتر است در زمان خرید یک برند معتبر را انتخاب کنید، پس حتما دو مقاله بالا را بخوانید.


2. ژل ماشین ظرفشویی

استفاده از ژل ماشین ظرفشویی یا قرص ماشین ظرفشویی؟ حتماً این سؤال در ذهن هرکدام از شما نیز پیش آمده است. ژل ظرفشویی یا همان مایع ماشین ظرفشویی از دیگر مواد شوینده ماشین ظرفشویی محسوب می شود که عملکرد آن دقیقاً مانند قرص ماشین ظرفشویی می باشد با این تفاوت که به صورت ژل تولید می شود و کارایی خاص خود را نیز دارد. همانطور که گفتیم قرص ماشین ظرفشویی در انواع حرفه ای و کوانتوم تولید می شوند؛ این قرص ها به دلیل داشتن لایه و روکش پلاستیکی و چندکاره بودنشان، قابلیت نصف شدن مانند قرص های قدیمی را ندارند؛ حالا فرض کنید شما یک ماشین ظرفشویی رومیزی کوچک در خانه دارید یا می خواهید از برنامه نیم شور ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و تعداد ظرف هایتان کمتر از یک ظرفشویی پر است! در این جا به شما پیشنهاد می شود حتماً به جای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید؛ حال برای شما، می گوییم چرا؟

یک قرص برای شستن یک ماشین ظرفشویی با ظرفیت 12 و یا 14 نفره طراحی و تولید شده است پس استفاده از یک قرص کامل برای یک ظرفشویی رومیزی کوچک، بسیار زیاد است و یا زمانی که ظرفیت ظرفشویی پر نیست و شما قصد استفاده از برنامه نیم شور را دارید، استفاده از یک قرص کامل نه تنها اقتصادی نیست بلکه ممکن است باعث لیز شدن ظروف شما شود و یا در خیلی از مواقع مواد شوینده بر روی ظرف ها و ماشین ظرفشویی باقی بماند به همین دلیل بهتر است از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید که همانطور که گفتیم دقیقا مانند قرص ماشین ظرفشویی است اما به صورت مایع به این صورت مقدار مواد شوینده دست شما خواهد بود و شما بر اساس میزان ظروف خود می توانید از ژل ماشین ظرفشویی استفاده می کنید به این صورت هم در مصرف مواد شوینده صرف جویی کرده اید هم به بالاترین کیفیت شستشو دست پیدا خواهید کرد. برای صحت گفته های ما نیز می توانید به لینک منبع www.finishinfo.com مراجعه کنید که تفاوت بین قرص و ژل کاملا توضیح داده شده است (Difference Between Dishwasher Gel and Dishwasher Tablets).


3. جلا دهنده ماشین ظرفشویی

جلادهنده ماشین ظرفشوییهمان طور که از نام این محصول نیز پیداست، جلادهنده ماشین ظرفشویی وظیفه جلا و برق انداختن ظروف را بر عهده دارد تا در زمان شستن ظروف شیشه ای و کریستال ها، لک آب بر روی آن ها باقی نماند؛ برای این کار شما می توانید از انواع جلا دهنده از مارک های معتبر برای جلای هرچه بیشتر ظروف خود استفاده کنید. جلادهنده ها ساختار آب را می شکنند تا آب با سطحی یکنواخت بر روی ظروف تشکیل شود و پس از خشک شدن ظروف جای قطرات آب بر روی آن ها نماند. پس بهتر است جلادهنده را نیز در لیست خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی خود قرار دهیم تا همیشه ظروف درخشانی داشته باشیم و دیگر احتیاج به پولیش کشیدن ظروف خود با دستمال نداشته باشیم باز هم دقت فرمایید که قرص ماشین ظرفشویی نمی تواند جای جلادهنده در ماشین ظرفشویی را برا شما بگیرد. شما با وارد شدن به لینک منبع Why Rinse Aid can Boost Washing Power می توانید اطلاعات بیشتری در مورد جلادهنده ماشین ظرفشویی بدست آورید.


شوینده ظروف


4. بوگیر ماشین ظرفشویی

بوگیر ماشین ظرفشوییبوگیر ظرفشویی نیز جزو مواد شوینده ماشین ظرفشویی می باشد که به آن احتیاج خواهیم داشت، همانطور که مشخص است، این محصول باعث جلوگیری از به وجود آمدن بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می شود. چراکه رطوبت و ماندن ظروف کثیف در داخل ماشین ظرفشویی باعث بو گرفتن آن می شود و زمان باز کردن درب ماشین ظرفشویی بوی نامطبوع باعث آزار شما می شود، تنها لازم است که بوگیر را در طبقه بالایی موجود در دستگاه آویزان کنید و از آن استفاده نمایید. اما باز به شما پیشنهاد می کنیم زمان اتمام کار ماشین ظرفشویی حتما درب آن را بین یک تا دو ساعت باز گذاشته تا بخار آن کاملا خارج شود با این کار شما علاوه بر اینکه باعث می شوید ماشین ظرفشویی شما بو نگیرد از رشد باکتری ها نیز جلوگیری می کنید، چرا که باکتری ها در هوای بسته و مرطوب سریع رشد می کنند و بعد از مدتی باعث یکسری بیماری های آلرژی می شوند.


5. نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشوییبه یاد داشته باشید که نمک ماشین یکی از مهمترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی است، نمک ظرفشویی با تعدیل و کم کردن میزان سختی آب از به وجود آمدن رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی، از کدر شدن و خش افتادن ظروف که ناشی از سختی آب است جلوگیری می کند. همانطور که می دانید مشین ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب استفاده می کند که اگر سختی آب شما با استفاده از نمک ماشین ظرفشویی کم نشود باعث کدر شدن و خط خش در ظروف شما می شود این کدر شدن در ظروف کریستالی و ظروف گل دار بیشتر قابل لمس است؛ پس به یاد داشته باشید که نمک ماشین ظرفشویی خود را همیشه پر نگه دارید، شما می توانید توضیحات کامل در مورد نمک ماشین ظرفشویی را در مقاله مربوطه بررسی نمایید تا به طور کامل تر، اهمیت و عملکرد این محصول را بررسی نمایید، یا می توانید به لینک Wikipedia منبع آن نیز مراجعه کنید تا اطلاعات خود را در مورد نمک ماشین ظرفشویی کامل تر نمایید.


6. جرمگیر ماشین ظرفشویی

جرمگیر ماشین ظرفشوییچرا باید از جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟ به دلیل اینکه ماشین ظرفشویی مدام با آب کار می کند بعد از مدتی املاح موجود در آب باعث می شود رسوبات آهکی لوله های آب و منافذ خروجی آب گرفته شود دقیقا مانند اتفاقی که برای دوش حمام شما می افتد، از آنجایی که لوله های باریک درون ماشین ظرفشویی پس از مدتی به دلیل وجود رسوبات آهکی و چربی ظروف دچار گرفتگی می شوند ماشین ظرفشویی برای اینکه آب مورد نیاز را تامین کند مجبور است موتور با قدرت بیشتری کار کند و این موضوع باعث می شود به موتور ماشین ظرفشویی شما فشار وارد می شود. از طرف دیگر چون داخل ماشین ظرفشویی جای مرطوبی است و با چربی ها سرو کار دارد بهترین جا برای رشد باکتری ها محسوب می شود که این باکتری ها می توانند آلرژی زا و بسیار خطرناک باشند از طرف دیگر جرم ها بعد از مدتی باعث به وجود آمدن بوی بسیار نامطبوعی می شود که دیگر با یک بوگیر ساده قابل رفع نمی باشد و تنها راه خلاص شدن از این بو، و باکتری ها استفاده از جرم گیری مناسب برای ماشین ظرفشویی است. لازم به ذکر است که توجه داشته باشید که این محصول به میزان چشم گیری در بالا بردن عمر دستگاه شما، نقش خواهد داشت. پس اگر می خواهید ماشین ظرفشویی شما در طول سال های بیشتر با همان کیفیت روز اول کار کند، خرید جرم گیر را فراموش نکنید، پس بهتر است بعد از 40 بار استفاده از ماشین ظرفشویی و یا بین 4 الی 6 ماه یک بار از جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید. شما می توانید از طریق لینک منبع Finish Dishwasher Cleaner: Maintenance for your Dishwasher نیز اطلاعات کافی در مورد جرم گیر بدست آورید.


در انتها ما دو تا از بزرگترین و بهترین برندهای تولید کننده مواد شوینده ماشین ظرفشویی را به شما پیشنهاد می کنیم که این دو شرکت به تنهایی بیش از 70 درصد بازار مواد شوینده ماشین ظرفشویی دنیا را در اختیار خود دارند برند فینیش «Finish» و فیری «Fairy» که حتماً با آن ها آشنا هستید. اما در ایران برند فینیش بسیار معروف تر بوده و بیشتر برای مردم جا افتاده است اما برند فیری که از محصولات P&G امریکا است یک برند لوکس تر محسوب می شود که از نظر قیمتی از فینیش گران تر می باشد به همین دلیل برند فیری در کشورهای اروپایی و آمریکا که سطح درآمدی بالاتری دارند بسیار پرطرفدار تر است اما باز هم به شما پیشنهاد می کنیم حتماً محصولات مربوط به مواد شوینده ماشین ظرفشویی این دو کمپانی را با دقت بررسی نمایید و شما عزیزان می توانید تمامی محصولات مرتبط به شوینده ظروف را در فروشگاه اینترنتی 20 بخر مشاهده فرمایید و به راحتی آن ها را از لحاظ قیمت و مشخصات با یکدیگر مقایسه فرمایید. بهترین مارک های مواد شوینده ظروف را می توانید با کلیک بر روی دکمه مشاهده محصولات در دسترس داشته باشید.

از اینکه نظرات خود را با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید، نهایت سپاس را خواهیم داشت.

 

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
5 نظرات
  1. علی اصغر پارسا می گوید

    نکاتی که گفتین جالب و خیلی کاربردی بود

  2. کاوه محمدزاد می گوید

    قرص ماشین ظرفشویی فیری بهتره یا فینیش؟

  3. محمدنژاد

    ممنون از توضیحات کاملتون. شوینده های ظروفتون عالی هست

  4. ندا خیالوند می گوید

    ممنون از مقاله های خوبتون. اجناس اصل و خوبی دارین.
    براتون آرزوی موفقیت دارم.

  5. azam می گوید

    بسیار عالی و کامل ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.