بیست بخر
فروشگاه

معرفی یخچال فریزر

یخچال فریزرها را در دسته بندی های مختلف بشناسید.

یخچال فریزر یکی از پرکاربردترین لوازم‌خانگی برقی در هر آشپزخانه محسوب می شود و امروزه تقریباً می توان گفت خانه ای بدون یخچال و فریز وجود ندارد. یخچال و فریزر در دسته بندی های مختلفی در بازار دنیا وجود دارد که می تواند آن ها را به یخچال فریزرهای بالا پایین، یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو، فریزر تک و مدل های یخچال توکار تقسیم بندی کرد که در این مقاله به صورت کامل به معرفی این دسته بندی ها یخچال فریزر می پردازیم.


ابعاد یا گنجایش یخچال و فریزرها بر اساس فوت معکب در میان افراد جا افتاده است و اندازه 5 تا 40 فوت اندازه ای است که ما می شنویم اما در اینجا به این نکته توجه فرمایید که در هیچ کاتالوگی از بهترین مارک های یخچال و فریزر شما فوت را نمی بینید بدین علت که در استاندار جهانی و کلی مقیاس مقایسه ابعادی یخچال فریزر بر اساس لیتر می باشد و این همین علت است که شما یک مدل را ممکن است با تفاوت فوت مختلف از جاهای گوناگون بشنوید پس به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام مقایسه و انتخاب ابعادی هر نوعی از یخچال فریزر به لیتر آن توجه کنید چراکه می تواند مقایسه ای بسیار دقیق تر برای شما داشته باشد لازم به ذکر است که به دلیل داشتن عمق های متفاوت بهتر است مدل های یخچال فریزر را ازلحاظ گنجایش ظاهرش را در نظر نگیرید و به طور حتم مقایسه لیتری آن ها را فراموشّ نکنید.

هنگامی که شما برای خرید یخچال و فریزر جدید سرمایه گذاری می کنید، انتظار دارید که این دستگاه سال ها در خانه شما باکیفیت مناسب کار کند. برای حصول اطمینان از اینکه تصمیم‌گیری خرید شما درست است یا خیر، بهتر است پیش از خرید مزایا و معایب یخچال و فریزر ها را در دسته های گوناگون با یکدیگر مقایسه نمایید و بر مبنای عملکرد و استفاده تان و جایی که برای قرار دادن آن در منزل دارید انتخاب خود را انجام دهید. توجه فرمایید از آنجایی که این مقاله درباره برند خاصی از یخچال و فریزر نمی باشد پس کلیت‌هایی برای کسب اطلاعات کلی شما درج شده است.


یخچال فریزر

همان‌طور که از نام این نوع پیداست یخچال فریزر به صورت بالا و پایین در طراحی این نوع قرارگرفته است که این امکان را به شما می دهد تا در فضایی جمع‌وجور تر هم یخچال و هم فریزر را داشته باشید اما تفاوت اصلی این نوع از یخچال فریزر ها در بودن یخچال یا فریزر در بالا یا پایین است و از این دو می توانیم در کل این مدل ها را به دو نوع فریزر بالا و فریزر پایین تقسیم بندی کنیم.

یخچال فریزرخرید یخچال فریزر بالا پایین – فریزر بالا یا فریزر پایین: فریزرهای بالا در این نوع به دلیل ایجاد دسترسی راحت تر به صورت طبقه ای تعبیه می شود و در مدل هایی که فریزر پایین هستند، فریزرها به صورت کشویی طراحی شده‌اند پس می توانید این نکته که در قالب یخچال فریزرهای بالا پایین وجود دارد را در هنگام خرید در نظر بگیرید و بر اساس کاربر و سلیقه خود در میان این دو نوع از یخچال فریزر بالا پایین تصمیم‌گیری کنید و پیش از انتخاب باید بگوییم که مدل هایی که فریزر پایین دارند از دید بسیاری دسترسی بهتری دارد چراکه مواد غذایی داخل آن دارای دید مناسب تری می باشد و راحت تر افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند. از بالا یا پایین بودن فریزر در این مدل که بگذریم می توانیم به تفاوت ها و شباهت های دیگری در این مدل اشاره کنیم که در ادامه همین متن به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

رنگ و جنس بدنه:

اصولاً جنس بدنه‌ای از استیل یا فلز در این مدل از یخچال و فریزر مورد استفاده قرار می گیرد که رنگ اصلی آن ها سفید و استیل می باشد اما شما می توانید رنگ قرمز، مشکی و غیره را نیز در برخی مدل ها مشاهده فرمایید و از آنجایی که مدل های رنگی طرفداران به خصوص خود را دارند و همچنین خریداران کمتری به سراغشان می‌روند تنوع مدل های آن در برندهای گوناگون محدودیت بیشتری دارد.

صفحه نمایشگر و لمسی:

در مدل های گوناگونی از یخچال فریزر بالا پایین صفحه نشانگری برای مشاهده درجه و تنظیم دما قابل مشاهده و استفاده است که بازهم این مورد در برخی از مدل ها موجود و یا ناموجود است.

ظرفیت فریزر یخچال:

گنجایش دو قسمت یخچال و فریزر در برندهای مختلف کاملاً مطابق با نوع طراحی آن برند است و شما می توانید یخچال یا فریزرهایی با گنجایش یکسان و با نسبت هایی کوچک تر یا بزرگ تر را در مدل ها مشاهده نمایید اما همان‌طور که در ابتدای متن نیز بدان اشاره کردیم جیزی که به شما در انتخاب دقیق تر کمک خواهد کرد مقایسه گنجایش بر اساس شاخص لیتر و در نظر گرفتن نیاز شما به فضای لازم یخچال یا فریزر است.

آبریز و یخ ساز:

داشتن آبریز بر روی درب یک مدل از یخچال فریزر به شما کمک می کند تا بدون نیاز به باز کردن درب همواره آب خنک را در اختیار داشته باشید، اگرچه یخ ساز نیز همانند داشتن آبریز می تواند برای افراد مهم باشد اما لازم است بدانید مخصوصاً گزینه یخ ساز اتوماتیک برای جلوگیری از گرفتن فضای اضافی در بسیاری از مدل های بالا و پایین به صورت دستی و در فریزر آن ها تعبیه شده است.

بازدیدکننده قبلی پس از مطالعه این مطلب ، مقالات زیر را نیز مشاهده کرده است

تعداد کشو و طبقه در یخچال فریزر بالا پایین:

مسلماً تعداد فضاهای مجزا در این نوع از دستگاه همچون کشو و طبقات با یکدیگر متفاوت است و نمی توان استاندارد کلی‌ای برای آن در نظر گرفت چراکه بر اساس گنجایش و نوع طراحی کاملاً در برند و مدل ها متفاوت خواهد بود. از دیگر مواردی که می توان در این بخش بدان اشاره کرد داشتن محفظه مخصوص میوه و سبزیجات که به نگهداری هرچه بیشتر و باکیفیت تر میوه و سبزیجات به شما کمک می کند و همچنین طبقه نگهداری بطری به منظور جا دادن هرچه راحت تر بطری در یخچال، می توان اشاره کرد.

زمان ذخیره سازی سرما:

در هنگام قطعی برق در مدل های مختلف لازم است توجه داشته باشید که تا چند ساعت می تواند سرمای لازم برای نگهداری مواد غذایی شما را تضمین کند و این مورد نیز می تواند تا حدی در هنگام خرید حائز اهمیت باشد. سیستم بدون برفک (No Frost)، سیستم رفع بوی نامطبوع، سرمای سریع (Super Cooling)، انجماد سریع (Super Freezing)، فیلتر تهویه هوا آنتی باکتری (AirFresh Filter)، قفل کودک (Child Lock) از دیگر ویژگی هایی است که شما در هنگام خرید این دستگاه می توانید موردبررسی قرار دهید. هرچند که اگر شما از خریداران برندهای معتبر باشید بسیاری از موارد همچون سیستم و تکنولوژی های روز در مدل های گوناگون به کار گرفته شده است و شما می توانید باغ مقایسه موارد اصلی تر از تفاوت های آن ها، محصول مورد نظرتان را انتخاب و خرید نمایید.

 


خرید یخچال فریزر


یخچال دوقلو

این نوع از یخچال فریزر دارای یخچالی جدا و فریزری جدا می باشد که ازلحاظ چیدمان می تواند کنار هم یا به صورت جدا قرار گیرند. یخچال دوقلو به صورت عرف در عمق 60 سانتی متر طراحی شده و این امکان را به شما می دهد تا فضایی خط کشی شده تر داشته باشید؛ به زبانی ساده بگوییم که عمق آن ها معمولاً در برندها با عمق استاندارد کابینت های آشپزخانه همخوانی دارد و در هنگام گذاشتن در فضای آشپزخانه هم سطح با کابینت ها قرار می گیرد. نکته مهم این است که بسیاری از افراد فکر می کنند که یخچال دوقلو به دلیل جدا داشتن فضای فریزر و یخچال دارای گنجایش بسیار بیشتری نسبت به نوع های دیگر یخچال فریزرها هستند اما اگر به لیتر این مدل ها در این نوع توجه فرمایید می توانید عدم تفاوت آن‌چنان گنجایشی آن ها را هرچه بهتر درک کنید.

یخچال دوقلورنگ و جنس بدنه:

مدل های یخچال دو قلو نیز همانند مدل یخچال فریزر با جنسی از فلز یا استیل دارای رنگ‌بندی اصلی سفید و استیل و دیگر رنگ هایی همچون مشکی، قرمز می باشد که مسلماً در دو رنگ اصلی شما تنوع بیشتری در انتخاب مدل ها برای شما خواهد داشت. توجه فرمایید که اگر رنگی مانند مشکی یا قرمز با ست رنگی شما سازگاری دارد حتماً از دیدن آن از نزدیک صرفه نظر نکنید چون در برخی از برندهای معتبر مانند مارک بوش این رنگ ها تا حدی حرفه ای تولید شده‌اند که بسیار چشم گیر خواهد بود و می تواند به عنوان مدلی فوق لوکس در منزل شما بدرخشد.

آبریز و یخ ساز:

در مدل های دو قلو بسته به برند و نوع طراحی شما می توانید از آبریز یا یخ ساز مجزا بر روی درب آن ها استفاده نمایید اما تمامی مدل ها به صورت معمول این آپشن را در نوع یخچال دوقلو به همراه نخواهد داشت و اگر این مورد برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید در انتخاب خود کمی دقیق تر عمل کنید و به سراغ مدل هایی با این آپشن بروید.

 

صفحه نمایشگر و لمسی:

توجه فرمایید که در طراحی مدل های یخچال دوقلو تنوعی وجود دارد که می تواند بر اساس نیاز و سلیقه شما مورد استفاده قرار گیرد. برخی از مدل ها کاملاً درب هایی ساده دارد که می تواند برای افرادی که به دنبال سادگی کامل در دیزاین خانه خود هستند، جذاب باشد و اما در برخی از مدل ها همان‌طور که گفتیم شما می توانید آبریز و یخ ساز را ببینید و در برخی دیگر شما یک صفحه کوچک نمایشگر را خواهید داشت که میزان درجه دما را نشان خواهد داد.
میزان زمان ذخیره سازی سرما در مدل های یخچال دوقلو در هنگام قطعی برق، سیستم رفع بوی نامطبوع، فیلتر تهویه هوا و از این قبیل موارد می تواند در دسته آپشن هایی باشد که شما می توانید آن را در مدل های برند انتخابی خود مورد بررسی قرار دهید.


یخچال ساید بای ساید

این مدل از یخچال فریزر در بسیاری از خانه ها باب است و در واقع یخچال فریزر در یک فضای طراحی شده و دو رب در کنار هم وجود دارد که دارای زیبایی خاصی نیز می باشد که در دنیا نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. درباره تفاوت مدل های سایت بای سایت به می توان به موارد کلی اشاره کرد که در مدل ها و مارک های گوناگون با یکدیگر متفاوت است که ما در ادامه متن به بررسی هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

یخچال ساید بای سایدرنگ و جنس بدنه:

در این نوع از یخچال ساید بای ساید نیز همانند دیگر انواع شما دستگاه‌هایی با بدنه استیل یا فلز را خواهید داشت که بازهم با دو رنگ اصلی استیل و سفید عرضه می شود اما مدل های رنگی مانند مشکی آن نیز در برخی مدل و مارک ها موجود است که به افراد امکان انتخاب و ست کردن آن را با فضاهای گوناگون خواهد داد.

آبریز و یخ ساز:

از مهم‌ترین و کارآمدترین بخش از این نوع یخچال و فریزر می توان به داشتن آبریز و یخ ساز در این دستگاه‌ها اشاره نمود که اصولاً کارایی زیادی برای افراد دارد اما در مدل های مختلف نوع صفحه این بخش، چشمی بودن و یا با فشار دست‌کار کردن برای داشتن آب و یخ متفاوت است که می تواند تفاوت عمده مدل های گوناگون در برندهای مختلف باشد. تعویض به‌موقع فیلتر آب در یخچال ساید بای ساید ها نیز می تواند به استفاده هرچه بهینه تر و سلامت تر استفاده کنندگان، کمک کند.

تعداد کشو و طبقه در ساید بای ساید:

اصولاً در یخچال ساید بای ساید تفکیک های مختلفی با تعداد طبقات و کشوها وجود دارد که در یخچال داشتن کشویی مخصوص میوه و سبزیجات برای نگهداری هرچه بهتر این‌گونه مواد، تعداد طبقاتی متفاوت می تواند فضاهای گوناگونی را برای شما مهیا سازد که بازهم اندکی تفاوت در مدل های گوناگون یخچال و فریزرهای ساید وجود دارد که می تواند مورد توجه شما قرار گیرد.

مینی بار:

درب کوچکی که بر روی برخی از مدل های ساید بای ساید به چشم می خورد را مینی بار می گویند که در واقع این امکان را به شما می دهد تا شما وسایل مصرفی خود که به صورت روزانه بیشتر به آن ها نیاز دارید را در این قسمت بگذارید و بدون آن‌که نیاز به باز کردن درب اصلی یخچال داشته باشید از آن ها استفاده نمایید. این درب در برخی از مدل ها به چشم می خورد و در برخی دیگر وجود ندارد که شما می توانید بسته به نیاز و سلیقه تان از جهت طراحی از آن ها استفاده نمایید.

زمان ذخیره سازی سرما:

این مورد نیز در مدل های یخچال ساید بای ساید در بازه های زمانی مختلف وجود دارد که به شما این اطمینان را خواهد داد تا پس از قطع شدن برق تا چند ساعت با نگهداری سرما می تواند از مواد غذایی شما محافظت کند. البته لازم به ذکر است که بدانید بازه زمانی ذخیره سازی سرما در یخچال ساید بای ساید ها به طور معمول آن‌قدر تفاوت چشم گیری نخواهد داشت که بخواهد به صورت جدی بر انتخاب مدل شما تأثیر بگذارد اما توجه و دانستن این مطلب نیز خالی از لطف نیست.
سیستم بدون برفک (No Frost)، سیستم رفع بوی نامطبوع، سرمای سریع و انجماد سریع (Super Cooling & Freezing)، فیلتر تهویه هوا آنتی باکتری (AirFresh Filter)، قفل کودک (Child Lock) و چندی از موارد دیگر از دیگر ویژگی هایی است که شما در هنگام خرید این دستگاه می توانید بدان توجه فرمایید، اگرچه در مدل های بالا و مارک های معتبر معمولاً یک سری از موارد لازم و اولیه از تکنولوژی ها در همه مدل ها وجود دارد.


خرید یخچال ساید بای ساید


یخچال و فریزرهای تک

همان‌طور که از نام این نوع از یخچال فریزر پیداست در مارک های مختلف مدل هایی به صورت مجزا که یخچال تک و یا فریزر تک هستند، تولید می شود که در مواردی همانند دسته بندی های دیگر می تواند تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشد و شما می توانید بدون الزام در تهیه دو دستگاه فریزر و یخچال آن ها را تهیه فرمایید.

فریزر


یخچال توکار

تاکنون نوع های مبله ای از دستگاه‌های یخچال و فریزر را با یکدیگر بررسی نمودیم اما هرکدام از دسته بندی های ذکرشده در برندهای مختلف به گونه های توکار نیز تولید شده‌اند و افرادی که می خواهند بر اساس دیزاین کاملاً یکپارچه آشپزخانه خود را طراحی کنند می توانند به سراغ مدل های توکار بروند اما نکته لازم به ذکر در اینجا این است که اصولاً مدل های توکار در برندهای معتبر قیمت اندکی بیشتر نسبت به مدل های مبله دارند که به بررسی علت آن ها نیز خواهیم پرداخت و بیش از توضیح آن باید بگوییم که اگر می خواهید مدل های توکار را برای منزل خود تهیه کنید به هیچ عنوان به سراغ برندهای متفرقه نروید و اگر پرداخت هزینه مدل های مبله برایتان زیاد است به‌جای به دنبال رفتن مارک هایی که شناخته شده نیستند حتماً از خرید آن ها صرفه نظر کنید چراکه اختلاف قیمتی که دارند دلایلی دارد که تنها از عهده برندهای معتبر برای تضمین کارایی و طول عمر این دستگاه‌ها بر می‌آید.

ازآنجایی که بر روی درب مدل های توکار صفحه کابینت، چوب و جنس موردنظر شما نصب خواهد شد بنابراین نوع طراحی لولا و درب باید تا جایی ایمن و مناسب در نظر گرفته شود که بتواند در مدت زمان عمر خود هیچ آسیبی به دستگاه وارد نکند چراکه در غیر این صورت شما با افتادگی درب، سختی در باز و بسته کردن آن و این قبیل موارد مواجه خواهید شد که امری کاملاً جدی و مهم است. از دیگر مواردی که مدل های توکار را به مدل هایی حساس تر تبدیل کرده است، کار شدن توکار آن در فضا است و در واقع سیستم خنک‌کننده و موتور آن باید به گونه ای طراحی شود که شرایط موجود به دستگاهتان آسیبی وارد نکند پس اگر به دنبال خرید مدل های توکار هستید حتماً از بهترین مارک های موجود در بازار مانند میله، بوش و این چنین برندهای معتبر استفاده نمایید.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
یک نظر
  1. يخچال و فريزر می گوید

    سلام سایت خوب و قشنگی دارین ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.