بیست بخر
فروشگاه

نکات مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی

روش رفع بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی چیست؟
روش شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی چگونه است؟
قرص یا ژل ماشین ظرفشویی در چه مواقعی استفاده می شوند؟
علت کدر شدن و خش افتادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی چیست؟

و هر آنچه از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی باید بدانیم…

توجه: به منظور خرید لوازم خانگی بوش به صورت اقساط بدون بهره پس از تکمیل سبد خرید کافیست
در قسمت توضیحات جمله خرید اقساطی را جهت تماس کارشناسان مربوطه درج نمایید.


اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم حتماً برای خواندن این متن وقت بگذارید!

حتماً این سؤالات نیز برای شما هم پیش آمده است:

  • روش رفع بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی چیست؟
  • روش شستشوی فیلتر ظرفشویی چگونه است؟
  • قرص یا ژل در دستگاه ظرفشویی در چه مواقعی استفاده می شوند؟
  • علت کدر شدن و خش افتادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی چیست؟

ما در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال های احتمالی ذهن شما در هنگام مصرف ماشین ظرفشویی پاسخ دهیم …


علت ایجاد و رفع بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی چیست؟

حتماً برای شما پیش آمده است که در هنگام باز کردن درب ماشین ظرفشویی، بوی نامطبوع در آن شما آزار دهد، این بوی بد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ما در اینجا این مشکلات را بررسی می کنیم و راه حل آن ها را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید به طور کامل آن را از بین ببرید:

علت اول:

اولین مسئله که قطعاً هر شخصی در نگاه اول نیز به ذهنش خطور می کند این است که  قرار دادن ظروف کثیف در فضای بسته ظرفشویی باعث ایجاد بوی نامطبوع  می کند وهمان طور که احتمالاً می دانید، بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از بوگیر ماشین ظرفشویی است. شما می توانید بوگیر ظرفشویی خود را به سبد میانی دستگاه خود آویزان کنید تا ماشین ظرفشویی شما همیشه بوی خوشایندی دهد؛ اما به یاد داشته باشید همیشه بعد از استفاده از ظرفشویی مدتی درب آن را کمی باز بگذارید تا کاملاً خشک شود چراکه این موضوع نیز، خود دلیل بزرگی برای ماندن بو در دستگاه ظرفشویی است.

علت دوم:

از دیگر عوامل بو گرفتن ماشین ظرفشویی این است که بعد از مدتی استفاده از ماشین ظرفشویی در منزل حتماً با این مسئله رو به رو خواهید شد که چربی ظروف باعث به وجود آمدن جرم در مسیر تخلیه دستگاه می شود که همین موضوع نیز باعث بوگرفتن ظرفشویی شما می شود اما در اینجا دیگر بوگیر راه حل مناسبی برای شما نیست و شما باید از جرم گیر ظرفشویی برای حل این مشکل استفاده کنید؛ این دستگاه ها به علت اینکه به صورت مداوم با آب و چربی سروکار دارد در این جا دو اتفاق رخ می دهد:

اولین اتفاق این است که بعد از مدتی منافذ ورودی آب توسط آهک مسدود می شود؛ دقیقاً همین اتفاق را شما در دوش حمام می بینید که بعد از مدتی منافذ دوش حمام با آهک بسته می شود و آب مثل قبل نمی تواند با فشار از منافذ بیرون آید اما مسلماً به علت بسته بودن درب ماشین ظرفشویی این اتفاق را شما نمی توانید ببینید و بسته شدن و یا تنگ شدن این منافذ باعث فشار آمدن به پمپ آب در ماشین ظرفشویی می شود. از طرف دیگر چربی حاصل از ظروف در ماشین ظرفشویی در مسیر تخلیه باعث گرفتن جرم در این قسمت شده، که باعث به وجود آمدن بوی بسیار نامطبوع و ماندگار در ظرفشویی خواهد شد. به شما پیشنهاد می شود پس از هر 40 تا60 بار که از دستگاه خود استفاده می کنید یک بار از جرم گیر استفاده کنید، جرم گیر باعث باز شدن تمام منافذ آب در ماشین ظرفشویی و تمیز شدن مسیر تخلیه آب می شود، استفاده از جرم گیر  نه تنها به رفع بوی بد و باکتری ها در دستگاه کمک می کند بلکه باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه نیز می شود، جرم گیر می تواند به صورت پودر یا مایع موجود است؛ به شما پیشنهاد می کنیم فیلم های مربوط به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی و استفاده از جرم گیر را نیز حتماً ببینید.


انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی:

جرم گیرهای جامد (پودری) و جرم گیر های مایع (ژله ای)

روش استفاده از جرم‌ گیر پودری ماشین ظرفشویی:

جرم گیرهای پودری مانند جرم گیر طلایی بوش را بنا به دستور آورده شده بر روی بسته آن ها باید استفاده کنید و معمولاً کافی است که پودر را در داخل فضای دستگاه بریزید و کار شستشوی ماشین ظرفشویی را که خالی از ظروف است با برنامه ای زمان بالا، آغاز کنید تا کار شستشوی داخلی دستگاه به طور کامل انجام شود. تمام نکات استفاده از انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی در داخل فیلم قابل مشاهده می باشد، پیشنهاد می کنیم از فیلم های آموزشی بیست بخر برای استفاده آسان تر استفاده نمایید.

روش استفاده از جرم گیر ژله ای یا مایع ماشین ظرفشویی:

این دسته از جرم گیر ها مانند جرم گیر مایع آبی فینیش ، همان طور که از ظاهر و نامش پیداست به صورت مایع موجود است. شما تنها باید درب پلاستیکی مایع تمیزکننده‌ را بازکنید و آن را به صورت سروته و وارونه در طبقه‌ی بالا قرار دهید، طولانی‌ترین برنامه شستشو یا یک برنامه با دمای بالا را انتخاب کنید و ظرفشویی را روشن کنید. در نتیجه مایع در هنگام شروع کار ماشین، به اطراف و درون ماشین ظرفشویی پخش می‌شود و تمامی قسمت ها از جمله لوله ها و مکان های داخلی ظرفشویی را رسوب زدایی خواهد کرد.


روش شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی چگونه است؟

قسمت تخلیه که در کف ماشین ظرفشویی قرار گرفته است دارای یک توری از جنس استیل می باشد که این توری دارای منافذ بسیار ریزی است تا از ورود پسماندهای غذا به قسمت تخلیه جلوگیری کند اما ماندن پسماندهای غذا و جرم گرفتن این توری باعث رشد باکتری ها و ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می شود، به شما پیشنهاد می شود پس از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی این توری را از پسماند غذاها خالی کنید و حتماً فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار فیلتر ماشین ظرفشویی خود را با استفاده از یک برس و یا مسواک تمیز کنید. برای خارج کردن این فیلتر باید سبد پایین را خارج کنید، درب فیلتر را برخلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود و حالا می توانید فیلتر را در آورده و آن را نظافت کنید و بعد آن را در جای خود قرار دهید و آن در جهت عقرب های ساعت بچرخانید تا قفل شود و هر دو فلش طراحی شده، روبه روی هم قرار بگیرند. در اینجا پیشنهاد می کنیم از فیلم مربوط به شستن فیلتر ماشین ظرفشویی برای شستشوی راحت تر فیلتر دستگاهتان استفاده نمایید.


قرص یا ژل ماشین ظرفشویی در چه مواقعی استفاده می شوند؟

اینکه از قرص ماشین ظرفشویی یا ژل ماشین ظرفشویی در مواقع درست استفاده کنیم دارای اهمیت زیادی است و متأسفانه برخی از مصرف کنندگان ظرفشویی به تفاوت موجود در ژل و یا قرص توجه لازم را ندارند و از این رو حتی هزینه ای مازاد را برای خرید مواد شوینده پرداخت می کنند. لازم به ذکر است که قرص های ماشین ظرفشویی قطعاً انتخابی بسیار مناسب برای شستشوی ظروف می باشند اما بسیاری از مردم به هنگام استفاده از ماشین های ظرفشویی رومیزی و استفاده از برنامه نیم شور Half Load نیز از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، در حالی که مقدار یک قرص برای یک ظرفشویی 14 نفره طراحی شده و همچنین مدل های جدید کوانتوم آن ها قابل نصف شدن نیست، در نتیجه یک قرص کامل برای مدل رومیزی و یا برنامه نیم شور، حجمی زیادتر از نیاز می باشد و استفاده از پودر یا ژل ماشین ظرفشویی در این مواقع پیشنهاد می شود. این مسئله به میزان بسیار چشم گیری در صرفه جویی مواد شوینده کمک خواهد کرد و علاوه بر این توجه داشته باشید در زمانی که بیش از حد نیاز، شوینده در دستگاه شما باشد ممکن است لیز شدن، باقی ماندن مواد شوینده بر سطح ظروف و داخل ماشین ظرفشویی را شاهد باشید و این امر، کیفیت شستشو را مسلماً کاهش خواهد داد؛ پس بیایید از ژل و قرص در مواقع درست استفاده کنیم.


کدر شدن و خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت 1:

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نامناسب، تقلبی و ارزان قیمت
راه حل: استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی اصل که از برندی معتبر باشد. برندهایی مانند فیری، فینیش و…

علت 2:

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی نامرغوب یا اتمام نمک ظرفشویی
راه حل: استفاده از نمک های ماشین ظرفشویی اصل که از برندی معتبر باشد. برندهایی مانند فینیش، فیری و …

در مورد قرص های مناسب در مقاله قرص ماشین ظرفشویی فینیش به طور کامل می توانید عملکرد قرص در جلوگیری از کدر شدن و خش افتادن ظروف را بررسی کنید، البته لازم به ذکر است که بدانید عملکرد ضد خش بودن قرص ها در مدل های حرفه‌ای مانند فیری نیز به همین شرح است. در مورد استفاده از نمک نامناسب و یا روشن کردن ماشین ظرفشویی بدون نمک نیز باید بگوییم که به طور حتم علاوه بر آسیب زدن به ماشین ظرفشویی، این امر به ظروفتان نیز آسیب می زند. نمک ظرفشویی میزان سختی آب را تعدیل می بخشد و باعث ایجاد شستشویی ملایم در ماشین ظرفشویی شما می شود در نتیجه از کدر شدن و ایجاد خط و خش روی ظروفتان جلوگیری می کند. توجه نمایید که بهترین برندهای قرص ماشین ظرفشویی دنیا و کامل ترین آن ها نیز، جایگزینی برای نمک ظرفشویی شما نیست، بلکه قرص ماشین ظرفشویی مناسب تنها به بهینه سازی عملکرد نمک ماشین ظرفشویی شما کمک می کند پس برای آنکه از کدر شدن و خش افتادن ظروفتان جلوگیری کنید، حتماً هر دو مورد ذکر شده را مورد توجه خود قرار دهید.

 

شما می توانید نظرات خود را با دوستان و خانواده بزرگ بیست بخر به اشتراک بگذارید تا بتوانیم منبع مناسب تری برای سؤالات شما باشیم.

 

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
5 نظرات
  1. ندا می گوید

    مقاله جالب بود مرسی

  2. دیبا می گوید

    اطلاعات خیلی خوبی در مورد جرم گیر و قرص یا ژل ماشین ظرفشویی بدست آوردم خیلی خوب بود

  3. مهندسی می گوید

    ممنون از مقاله های خوبتون.

  4. آیدا می گوید

    سلام ببخشین طی یه حادثه پرس شیلنگ ظرفشویی که به آب متصل میشه کنده شده اونو میشه یه فکری ب حالش کرد یانه؟؟
    مارکشم مجیکه..خیلی واجبه اگه کمک کنین ممنون میشم

    1. بیست بخر می گوید

      با سلام
      شما باید با نمایندگی مجیک تماس بگیرید، اگر برند بوش بود می توانستیم به شما در این مورد کمک کنیم.
      پشتیبانی 20 بخر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.