بیست بخر
فروشگاه

هر آنچه باید درباره نمک ماشین ظرفشویی بدانید!

وظیفه و عملکرد نمک ماشین ظرفشویی چیست؟
میزان و نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی؟
نمک ظرفشویی اصل یا تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
نمک ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما چه برندی است؟
نحوه نگه داری نمک ظرفشویی چگونه است؟
و هر آنچه درباره نمک ماشین ظرفشویی باید بدانیم…

نمک ماشین ظرفشویی:

نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی چه وظیفه و عملکردی دارد؟
میزان و نحوه ریختن نمک ماشین ظرفشویی؟
نمک ظرفشویی اصل یا تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
نمک ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما چه برندی است؟
نحوه نگه داری نمک ظرفشویی چگونه است؟
دلیل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی؟

این مقاله به سؤال های بالا درباره نمک ماشین ظرفشویی پاسخ می دهد …


1. وظیفه و عملکرد نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

به جرئت می توانیم بگوییم که نمک ظرفشویی عضوی جدانشدنی و مهم در ماشین ظرفشویی شماست، همان طور که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج دارد به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد، همان طور که می دانید یک ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب برای این کار استفاده می کند که این فشار می تواند باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف شما شود، در اینجا ماشین ظرفشویی با استفاده از نمک، میزان سختی آب را کاهش می دهد تا در طی شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن ها شود. و بزرگترین اشتباه این است که بسیاری از افراد تصور می کنند زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنند احتیاجی به نمک ماشین ظرفشویی ندارند در صورتی که اشتباه بسیار بزرگی است.

 

از دیگر کارایی های نمک در ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است؛ در طول زمان رسوبات آهکی باعث باریک شدن و گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی می شود و این باعث می شود ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را با فشار مناسب پمپ کند فشار بیشتری به موتور بیاورد و در نتیجه این مسئله باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می شود. لازم به ذکر است که رسوبات آهکی باعث می شود ماشین ظرفشویی برای گرم کردن آب نیز به انرژی بیشتری احتیاج داشته باشد که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی می شود. حال که به اهمیت نمک ماشین ظرفشویی پی بردید حتماً همیشه از پر بودن مخزن نمک ظرفشویی اطمینان حاصل پیدا 

کنید تا هیچ گاه ظروف شما کدر و تار نشود و از طرف دیگر به طول عمر دستگاه خود کمک کنید.


نمک ماشین ظرفشویی


2. چگونه در ماشین ظرفشویی نمک بریزیم؟

نحوه ریختن نمک ماشین ظرفشوییمعمولاٌ مخزن نمک در کف ماشین ظرفشویی تعبیه شده است که با چرخاندن درب در خلاف عقربه های ساعت باز و قابل پرشدن می گردد.
برای پر کردن مخزن نمک بهتر است از یک قیف کمک بگیرید و از ریختن نمک در اطراف محفظه جدا خودداری نمایید.
به اندازه دو بندانگشت سر محفظه را خالی نگه دارید و هر بار نمک را با یک قاشق هم بزنید تا بتوانید محفظه را تا حد نیاز، پر کنید. فراموش نکنید که پر کردن لب به لب محفظه، باعث شوره یا سفیدک بر روی ظرف خواهد شد.
در حالتی که داخل مخزن پر از آب است؛ با ریختن نمک در محفظه، آب خارج شده و شما می توانید درب مخزن نمک را ببندید.
به شما پیشنهاد می کنیم فیلم آموزشی مربوط به پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی را حتماً مشاهده کنید.

 


3. نمک ظرفشویی اصل یا تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

همان طور که گفتیم نمک ظرفشویی یکی از محصولات بسیار مهم در هنگام خرید است. چراکه خرید یک نمک ماشین ظرفشویی تقلبی علاوه بر صدمه زدن به خود دستگاه باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف می شود. نمک تقلبی نه تنها سختی آب را نمی گیرد بلکه ایجاد سختی بیشتر نیز می کند؛ و تنها چراغ نمک ظرفشویی را خاموش نگه می دارد. برای اطمینان از خرید کالای اصل باید از جایی معتبر خرید کنید زیرا که به جرئت باید بگوییم پس از بررسی انواع مقاله ها در سایت های مختلف ضدونقیض بودن های زیادی را در تشخیص نمک اصل و تقلبی خواهیم دید مانند شفافیت دانه های نمک، اندازه دانه های نمک و بسیار چیزهای دیگری که در مورد بسته بندی آن خواهید دید؛ اما اگر بخواهیم روراست بگوییم این موارد نمی تواند یک ملاک درست برای تشخیص نمک اصلی باشد درواقع در حین استفاده، کیفیت است که بیانگر اصالت این محصول است، هرچند که بسته بندی های موجود نیز گاهی می تواند از عوامل شناختن یک محصول اصل یا تقلبی باشد. اگر شما از خریداران سایت آنلاین بیست بخر باشید می دانید که کیفیت محصولات موجود در سایت ما قطعاً اثبات شده است و ضمانت بازگشت کالا نیز مهر تائید بر گفته ماست.


4. نمک ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما چه برندی است؟

مطمئناً در هنگام خرید نمک برای ظرفشویی به این فکر می کنیم که آیا این مارک برای ظرفشویی من مناسب است؟ و آیا این برند می تواند بهترین نمک ظرفشویی برای ماشین ظرفشویی بوش، ال جی، سامسونگ، آاگ و یا… باشد؟

این سؤالات را غالباً فروشندگان در ذهن ما ایجاد می کنند تا بتوانند ما را به خرید برند مورد نظر خودشان قانع کنند، در صورتی که وقتی شما از یک برند معتبر مانند نمک ماشین ظرفشویی فینیش و یا نمک ماشین ظرفشویی فیری استفاده می کنید این برندها بر اساس استاندارد های خیلی بالا تولید می شوند که با تمام برندهای ماشین ظرفشویی کاملاً سازگار هستند و اگر در سایت چنین کمپانی هایی بروید می بینید که این محصولات توسط کمپانی های بزرگی مانند بوش، آ.ا.گ، میله، ال جی، سامسونگ و بسیاری از کمپانی های بزرگ دیگر تائید شده است. در نتیجه کافی است نمک ماشین ظرفشویی خود را از یک برند معتبر تهیه کنید و مارک ماشین ظرفشویی شما مهم نیست.


5. نحوه نگه داری نمک ظرفشویی چگونه است؟

‌نمک را در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید باید نگهداری کنید.

منبع: Dishwasher Salt

از اینکه نظرات، سوالات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید، سپاسگزاریم.

 

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
16 نظرات
  1. جمالی مطلق می گوید

    من نمک ظرفشویی فینیش استفاده می کردم
    این دفعه فیری هم استفاده کردم واقعا خوب بود

  2. ندا می گوید

    به نظر شما فینیش بهتره یا فیری؟

  3. مریم

    من فیری و فینیش جفتش رو استفاده کردم راضی بودم اما جالبه تفاوت قیمت هاشون زیاده

  4. نورایی مریم می گوید

    جالب بود من فکر کردم خود قرص ها نمک داره. دیدم چراغ نمک ماشین ظرفشوییم همش روشن مونده. ظرف هامو خوب نمی شست

  5. گل می گوید

    من کیش زندگی میکنم و نصاب اینجا گفت به خاطر آب اینجا احتیاجی به نمک نیست ولی تمام ظرف هام هم کدر شده و هم خش افتاده نمیدونم نمک استفاده بکنم یا نه

    1. بیست بخر می گوید

      با سلام
      در استان کیش یا هر کجای ایران به دلیل وجود سختی آب نیاز به استفاده از نمک می باشد.

  6. داریوش می گوید

    آیا بعد از هربار شستشو باید درب مخزن نمک باز شود و میزان آنرا چک کرد؟
    من بعد از شستشو درب مخزن رو باز کردم اما آب سرازیر شد از مخزن؟باید چیکار کنم؟

    1. بیست بخر می گوید

      با سلام
      خیر پس از چند بار شستشو لازم است آن را مجدد پر کنید.
      پر بودن مخزن از آب کاملا طبیعی است و بدون در نظر گرفتن آن؛ نمک را در مخزن بریزید تا نمک جایگزین آب در محفظه گردد.
      مخزن نمک را در ماشین ظرفشویی خود همواره پر نگه دارید.
      با تشکر – پشتیبانی بیست بخر

  7. Aboolfazl می گوید

    سلام ببخشید من نمیدونم بعد یه مدت که میخوام نمک اضافه کنم باید روی قبلیش اضافه کنم که پربشه یا اینکه خالی کنم وجدید بریزم

    1. بیست بخر می گوید

      نمک ماشین ظرفشویی رو باید روی همان قبلی اضافه نمایید

  8. رضا می گوید

    سلام خیلى ممنونم از آموزش بسیار صحیح،بنده یه ماشین بوش رومیزى خریدم ،لک رو ظرفها میمونه بعد از شستشو ،در مخزن نمک رو باز کردم پر نمک بود ولى آبى نبود ،کاتالوگ رو نگاه کردم نوشته بود بار اول که میخواین نمک بریزین اول آب میریزین بعد نمک تاکید کرده بود فقط بار اول آب باید ریخته شود ولى تا جایى که یادم هست تکنسین فقط نمک ریخت خواستم بپرسم الان آب بریزم تو مخزن چون خشک خشک مخزنش و فقط بلورهاى نمک توشه؟خیلى سپاسگزارم ازتون

    1. بیست بخر می گوید

      خیر احتیاج به ریختن اب وجود ندارد ماشین ظرفشویی هر بار در زمان استفاده آب را از آن عبور می دهد و بعد از پایان شستشو شما باید مخزن را خالی از آب ببینید

  9. Leila می گوید

    سلام من ماشین ظرف شوییم مارکش سامسونگ هست . برای اولین بار استفاده داخل مخزنش نمک ریختم +۱ لیتر اب و سپس قرص رو گذاشتم .وقتی استارت رو زدم شروع ب کار کرد اما همینجور علامت نمکش روشن بوود . نمیدوونم چرا ؟؟؟

    1. بیست بخر می گوید

      دوست عزیز در مورد ماشین ظرفشویی سامسونگ بنده نمی تونم به شما کمکی کنم اما به شما پیشنهاد می کنم با خدمات سام سرویس تماس بگیرید مطمئنا می تونن شما را راهنمایی کنند.

  10. مرتضی می گوید

    سلام
    من نمک bingo خریدم برا ظرفشویی بوش
    تاریخ تولید ۲۰۱۵ هست که متاسفانه فروشنده از اعتمادم سوءاستفاده کرد از جلفا خریدم .اگراستفاده کنم مشکلی ایجاد می کنه ؟

    1. بیست بخر می گوید

      معمولا نمک های ماشین ظرفشویی تقلبی مشکل خاصی برای دستگاه شما ایجاد نمی کند اما متاسفانه برخی از انها در مخزن نمک دستگاه حل نشده و باعث ایجاد رسوب در مخزن ماشین ظرفشویی شما می شود که این موضوع می تواند برای شما مشکل ایجاد کند اما همان طور که گفتم امکان این مشکل بسیار کم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.