بیست بخر
فروشگاه

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

راهنمای کار و آموزش استفاده از برنامه های شستشوی لباسشویی
لیست برنامه های شستشو در انواع ماشین لباسشویی
مشاهده فیلم آموزشی برنامه های ماشین لباسشویی

و هر آنچه از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی باید بدانیم…

راهنمای کار و آموزش استفاده از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی
در این مقاله ما با اصطلاحات و برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی آشنا می شویم تا راحت تر بتوانیم از برنامه های ماشین لباسشویی خود استفاده کنیم، متأسفانه بسیاری از افراد به علت آشنا نبودن با برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی خود برای شستن تمام لباس ها از یک برنامه مشخص استفاده می کنند و این موضوع علاوه بر کیفیت پایین شستشو باعث صدمه رسیدن به لباس و خراب شدن لباس های آن ها در طول زمان می شود.

توجه: به منظور خرید لوازم خانگی بوش به صورت اقساط بدون بهره پس از تکمیل سبد خرید کافیست
در قسمت توضیحات جمله خرید اقساطی را جهت تماس کارشناسان مربوطه درج نمایید.

ماشین لباسشویی

خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند با تهیه یک ماشین لباسشویی گران قیمت و مدل بالا می توانند لباس های خود را بهتر و تمیزتر بشورند اما مطمئن باشید اگر شما بهترین ماشین لباسشویی دنیا را هم داشته باشید اما از برنامه های شستشو ماشین لباسشویی خود و قابلیت های آن استفاده نکنید این ماشین لباسشویی هیچ فرقی با یک ماشین لباسشویی معمولی برای شما نمی کند. زمانی که شما یک برنامه شستشو را انتخاب می کنید دمای آب، زمان شستشو، سرعت شستشو، سرعت خشک کن و مقدار خیس کردن و مقدار آب کشی لباس و تمام موارد مرتبط، بر اساس برنامه شستشو و نوع لباس های شما به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. درست است که نسل جدید ماشین های لباسشویی بسیار هوشمند بوده و خیلی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام می دهند اما تا زمانی که شما جنس لباس یا نوع لکه را برای آن مشخص نکنید این ماشین لباسشویی هیچ کاری برای شما نمی تواند انجام دهد.

در زمان انتخاب برنامه شستشوی برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی گزینه های زیادی وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین گزینه در ابتدا کمی سؤال برانگیز است، درک اکثر این برنامه های شستشو آسان است که آن ها چه کاری را انجام می دهند و برای شستن چه نوع لباس هایی استفاده می شوند اما برخی از برنامه های شستشو کمی پیچیده تر است و احتیاج دارد شما بیشتر با آن ها آشنا شوید و نحوه عملکرد آن ها را درک کنید. ما در اینجا مهم ترین برنامه های ماشین های لباسشویی وجود دارد و باید از آن ها استفاده کنیم را توضیح و آموزش می دهیم.

بهترین انتخاب

مهم نیست که برند ماشین لباسشویی شما Bosch (بوش)، LG (ال جی)، Samsung (سامسونگ) و یا برندهای دیگر باشد چراکه برنامه های شستشو در تمام ماشین های لباسشویی به یک صورت عمل می کنند فقط تعداد این برنامه ها بر روی ماشین لباسشویی بستگی به مدل آن دارد که می تواند چه تعداد برنامه شستشو را در اختیار شما قرار دهد.

ماشین لباسشویی

منابع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی:

منبع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی بوش

https://www.bosch-home.co.uk

منبع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

https://www.lg.com

منبع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

https://www.samsung.com

برنامه شستشوی Intensive شستشوی متمرکز برای لباس های معمولی و کثیف در ماشین لباسشویی

یکی از برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی با نام Intensive وجود دارد. پیشنهاد می شود از این برنامه برای شستن لباس های نسبتا تا بسیار کثیف استفاده نمایید  چراکه روند کار این برنامه این است که در ابتدا با آبکشی اولیه و خیس کردن، چرک لباس را می گیرد و با عملکردی بدون نقص شستشو را انجام می دهد؛ از اولویت های این برنامه شستشو این است که از چرک مرده شدن لباس ها جلوگیری می کند و کاملا ایده ال شستشوی کثیف ترین لباس ها را انجام می  دهد.

برنامه شستشوی Sport Wash یا Sports Wear شستشوی لباس‌ های ورزشی در ماشین لباسشویی

برنامه شستشو Sport Wash در انواع مدل های لباسشویی برای شستن لباس ورزشی مناسب است؛ اما چرا می گوییم لباس های ورزشی؟ در لباس هایی ورزشی معمولاً از الیاف مصنوعی برای ساخت آن ها استفاده می شود، این پارچه ها معمولاً عرق می کنند اما به شدت خیس نمی شوند و پس از استفاده بوی عرق می گیرند بنابراین احتیاج به این است که زود به زود شسته شوند. در واقع این لباس ها معمولاً آنقدر کثیف نمی شوند و شستشوی مکررشان اگر با برنامه ای مناسب انجام نشود، در مدت زمانی کوتاه آن ها را کهنه خواهد کرد. در این برنامه مخصوص، قبل از شستشو با افزودن آب، دمای لباس را قبل از چرخش کاهش دهد و سپس کار شستشو آغاز می شود؛ لباس شما در این برنامه شستشو تنها به میزان لازم شسته می شود و از شستشوی بیش از حد نیاز آن ها جلوگیری می کند، پس حتماً پیشنهاد می شود این قبیل لباس های ورزشی خود را که در طی فعالیت بو گرفته و اندکی کثیف می شود را تنها با این برنامه بشویید و دیگر نگران کهنه شدن آن ها با شستشوی مکرر نباشید.

برنامه-شستشوی-ماشین-لباسشویی-لباس-ورزشی

برنامه شستشوی Duvet شستشوی ملحفه، پتو و بالشت، مخمل، الیاف مصنوعی در ماشین لباسشویی

برای شستشوی لباس هایتان از جنس مخمل و الیاف مصنوعی، همچنین برای شستشوی پتو و بالشت حتماً از برنامه شستشوی Duvet استفاده کنید تا لباسشویی شما بنا بر جنس این نوع پارچه درجه دمای آب و دور چرخش را تنظیم کند. از آن جایی که این دسته از الیاف، مواد شوینده را در خود نگه می دارند باید برای شستشو از سطح بالاتری از آب استفاده شود. در واقع زمان آبکشی و همچنین مقدار آبی که در این برنامه استفاده می شود، به مراتب بیشتر و متناسب با جنس در حال شستشو است و بدین صورت بعد از اتمام شستشو، مواد شوینده در لباس شما باقی نخواهد ماند. ماندگاری مواد شوینده در بافت پارچه، علاوه بر بو گرفتن آن مسلماً به مرور باعث پوسیدگی و در نهایت ایجاد آلرژی های پوستی خواهد کرد.

برنامه شستشوی Mix شستشوی لباس های رنگی و ترکیبی با جنس های مختلف در ماشین لباسشویی

برنامه-شستشوی-Mix-در-ماشین-لباسشویی

برنامه شستشوی Mix در میان انواع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی Bosch (بوش)، LG (ال جی)، Samsung (سامسونگ) و سایر برندها وجود دارد، برنامه شستشوی Mix برای انواع لباس ها با جنس های مختلف و درجه کثیفی متفاوت، بهترین گزینه برای شستشو است. این برنامه را برای مخلوطی از پارچه های مختلف سخت و نرم استفاده می شود، اما به یاد داشته باشید که معمولاً این برنامه شستشو برای لباس های تو خانه و دم دستی استفاده می شود و از آن برای شستن لباس های مجلسی و حساس استفاده نکنید.

نکته قابل ذکر در این برنامه شستشو این است که در هنگام استفاده از برنامه شستشوی میکس یا ترکیبی، اگر می خواهید لباس هایتان را در رنگ های مختلف و همراه هم بشویید از یک دستمال ضد رنگ دهی لباس استفاده کنید تا از ترکیب شدن رنگ های لباستان خیالتان راحت باشد؛ این دستمال رنگ های احتمالی خارج شده از لباس ها را به خود جذب می کند و از انتقال آن به لباس های دیگر جلوگیری خواهد کرد.

برنامه شستشوی Sensitive و یا Allergy Plus شستشوی آلرژیک در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Sensitive و یا Allergy Plus در میان برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی Bosch (بوش)، LG (ال جی)، Samsung (سامسونگ) و یا برندهای دیگر همه این برنامه را دارند در واقع شستشوی حساس و برای افراد مبتلا به آلرژی و شرایط بهداشتی بالا طراحی شده است. این برنامه شستشو دمای آب را در طول فرآیند شستشو ثابت حفظ می کند، به طوری که پارچه های شسته شده بسیار تمیز می شود و عامل های آلرژی زا مانند میکروب ها و یا گرد و غبار را برای افراد را به طور کامل و با حساسیت بیشتر از بین می برد. زمان شستشو در این برنامه کمی طولانی تر بوده تا از طریق شستشوی طولانی و افزایش سطح آب در حین شستشو باعث شود تا مواد شویند از لباس کاملاً خارج شده و مواد آلرژی زا در آن را از بین ببرد. این برنامه برای پارچه های سخت نظیر پنبه و کتان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و افراد حساس می توانید برای شستن لوازم مصرفی شان مانند لباس و حتی پتوهایشان از این برنامه استفاده کنند.

برنامه-شستشوی-Sensitive-در-ماشین-لباسشویی-ضد-آلرژی

برنامه شستشوی Delicates یا Silk شستشوی لباس های ظریف و حریر در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Delicates یا Silk در ماشین لباسشویی مناسب برای لباس های بسیار ظریف مانند حریر، ابریشم، ساتن و امثال این جنس های حساس و ظریف است که لباسشویی با تنظیم دما و میزان چرخش دور پایین از لطمه زدن به آن ها جلوگیری می کند. در این برنامه، پارچه ها با سرعت بسیار کم چرخانده می شوند و کار شستشو به صورت ملایم و با کیفیت بالا انجام خواهد شد. توجه کنید که این پارچه ها را با سایر پارچه های روغنی شستشو ندهید، حتماً از مایع ماشین لباسشویی برای شستن این دسته از لباس ها استفاده کنید و برای نگهداری کیفیت لباس های حساس و ظریفتان، فقط و فقط از این برنامه در ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

برنامه شستشوی Dark Wash / Jeans شستشوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی

لباس های تیره را با برنامه شستشوی Dark Wash / Jeans بشویید تا بدون لطمه به کیفیت آن ها شسته شوند چراکه تنظیم دمای مناسب در شستشو لباس های تیره از بور شدن آن ها جلوگیری می کند؛ اما بور شدن لباس ها یا شوره هایی که بر روی لباس های تیره باقی می ماند مسئله ای است که ما فقط به طور کلی از آن شنیده ایم. این برنامه ویژه برای شستن پارچه های تیره و پارچه های پنبه ای یا ترکیبی (از جمله شلوار جین) ساخته شده است. در Dark Wash شستشو با آب بیشتری صورت می گیرد تا مواد شوینده به طور کامل پاک شود تا باعث شوره و سفیدک بر روی لباس هاس شما نشود. از دیگر ویژگی های این برنامه در لباسشویی این است که پارچه ها به آرامی شسته می شود تا از ایجاد چروک در آن ها جلوگیری کند. توصیه می شود که هنگام استفاده از این برنامه نیز از مایع ماشین لباسشویی استفاده کنید.

برنامه شستشوی Blouses / Shirt شستشوی بلوز و تی شرت در ماشین لباسشویی

همان‌ طور که از نام این برنامه شستشو پیداست بهتر است برای شستن بلوز و تی شرت های خود از این برنامه در ماشین لباسشویی استفاده کنید. به این ترتیب اگر این گونه لباس های خود را با برنامه شستشوی خودش بشویید دستگاه از گشاد شدن آن ها و ایجاد چروک ها ی اضافی جلوگیری می کند و عمل اتو کردن را برای شما بسیار ساده تر خواهد کرد. فراموش نکنید که استفاده درست از برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی تا میزان چشم گیری به نگهداری کیفیت و طول عمر لباس های شما کمک خواهد کرد پس سعی کنید از این پیش برنامه های موجود در جای خود، درست استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

Blouses-Shirt-برنامه-شستشوی-بلوز-در-ماشین-لباسشویی

برنامه شستشوی Quick Super شستشوی سریع 15 دقیقه ای در ماشین لباسشویی

از برنامه شستشوی Quick Super در ماشین لباسشویی در مواقعی که عجله دارید و می خواهید لباستان را سریع و در عرض 15 دقیقه بشویید، استفاده کنید؛ البته در برخی از برندهای ماشین های لباسشویی این زمان 30 دقیقه است. لازم به ذکر است که شما می توانید در مواقعی که لباستان زیاد کثیف نیست و شاید تنها آن ها را در مدت زمان های کوتاه پوشیده اید یا کمی بوی عرق گرفته اند و نمی خواهید آن ها را هر دفعه به مدت طولانی بشویید تا لباستان به اصطلاح خودمانی از سکه بیفتد و کهنه شود، این برنامه را برای شستشو انتخاب کنید و کار شستن آن ها را در مدتی کوتاه به اتمام برسانید؛ اما توجه کنید که این برنامه برای شستن لباس های معمولی مناسب می باشد؛ نه لباس های مجلسی و خیلی کثیف.


برنامه شستشوی Cotton شستشوی لباس های نخی و کتان در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Cotton یکی دیگر از برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی است که برای شستن لباس های نخی و کتان مورد استفاده قرار می گیرد؛ این برنامه برای لباس هایی از جنس نخ یا پنبه مانند تی شرت، حوله و پارچه های از این جنس، مناسب است تا لباس ها با نهایت کیفیت و بدون رسیدن آسیب به آن ها شسته شود، این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی دمای آب، مقدار آب کشی و سرعت خشک کن را برای این جنس خاص از لباس ها تنظیم می کند.

برنامه شستشوی Wool شستشوی لباس‌های پشمی در ماشین لباسشویی

از برنامه شستشوی Wool در ماشین لباسشویی می توانید برای شستن لباس هایی کاموایی یا پشمی استفاده کنید. اکثر خانم ها ترجیح می دهند این جنس از لباس ها را با دست بشویند تا به آن ها لطمه ای وارد نشود، اما شما با استفاده از این برنامه شستشو به راحتی می توانید لباس های کاموایی یا پشمی خود را با خیال راحت با ماشین لباسشویی بشویید، بدون آن که نگران شل یا گشادشدن لباس باشید. در برنامه Wool ماشین لباسشویی از آب سرد و دور چرخش پایین استفاده می کند و کار شستشو را با بالاترین کیفیت و بدون هیچ‌گونه آسیب رسانی انجام خواهد داد. پیشنهاد می شود در این حالت بین 2 تا 3 کیلو لباس در ماشین لباسشویی قرار دهیم.

برنامه شستشوی Night Wash شستشوی شبانه در ماشین لباسشویی

اگر قصد شستن لباس های خود را در طول شب دارید و می خواهید که صدای ماشین لباسشویی برای افراد خانواده مزاحمتی ایجاد نکند می توانید از برنامه Night Wash استفاده کنید این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی سطح صدای تولیدی را در هنگام شب یا در زمان استراحت به میزان چشم گیری کاهش می دهد تا شما بتوانید به راحتی و بدون صدای مزاحم استراحت کنید. این برنامه لباسشویی برای انواع ترکیبی البسه شما مناسب است و عملکرد آن شبیه به برنامه Mix است.

شستشوی-Night-Wash-در-ماشین-لباسشویی

برنامه شستشوی Curtains شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Curtains برای شستن پرده های شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شسته شدن پرده بسیار مهم است تا در حین تمیز شدن از سکه نیفتد و آسیبی به پرده وارد نشود؛ چروک نشدن پرده نیز در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی از دیگر موارد حائز اهمیت است تا اتوکشی آن ها کار بسیار سخت و زمان بری برای شما نشود. این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی ابتدا با یک آب کشی اولیه، گرد و غبار پرده را می گیرد و بعد با بالا بردن سطح آب باعث می شود تا پرده ها خیس بخورند و گرد و غبار از میان لایه های نازک پرده آماده شستشو و پاک شدن شوند؛ در این برنامه دمای آب برای تمیز شدن کامل کثیفی های پرده تنظیم خواهد شد تا تمامی ذرات آلودگی از تار و پود پرده خارج شود. درزمان شستشو، سرعت چرخش در این برنامه پایین تر از سایر برنامه های شستشو است و آب به سرعت در انتهای عملکرد با چرخش مناسب تخلیه می شود، به طوری که ذرات گردوغبار به راحتی از لا به لای سطح پرده خارج شود. این برنامه برای شستن پرده سبک وزن و همچنین سنگین مناسب است و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا به راحتی در یک شستشوی ملایم، ظریف ترین پرده ها را با حداقل چروک، حداکثر کیفیت شستشو و بدون هیچ آسیبی در ماشین لباسشویی بشویید.

شستشوی-پرده-برنامه-Curtains-در-ماشین-لباسشویی

برنامه Easy Care یا +Easy Care اتوکشی آسان و ضد چروک در ماشین لباسشویی

شما می توانید با اضافه کردن برنامه Easy Care به برنامه شستشوی خود در ماشین لباسشویی این مزیت را ایجاد می کند که لباس ها پس از شستشو نیاز کمتری به اتو کشی داشته باشند، در این زمان لباسشویی با تنظیم سرعت شستشو و دمای آب از چروک شدن لباس ها تا حد زیادی جلوگیری می کند و اتوکشی را برای شما آسان می سازد. به زبانی دیگر این برنامه برای شستن ملایم تر پارچه های پوشیدنی مانند پنبه، الیاف مصنوعی یا پارچه های مختلف است؛ پیشنهاد می شود از این برنامه برای شستشوی انواع لباس، بلوز، الیاف مختلف در رنگ های گوناگون که پس از شستن در لباسشویی، اتوکشی سخت تری خواهند داشت، استفاده نمایید.

برنامه Spin | Gentle Spin تنظیم دور خشک کن لباس ها در ماشین لباسشویی

برنامه Spin در ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود، شما می توانید با استفاده از این برنامه دور موتور را برای خشک کردن افزایش دهید تا خشک کردن لباس شما با درصد بیشتری انجام شود؛ اما به شما پیشنهاد می شود سرعت خشک کن را از حالت پیش فرض برنامه خارج نکنید چون ممکن است به لباس های شما آسیب وارد کند و باعث چروک شدن لباس هایتان شود. از دیگر کاربردهای این برنامه در ماشین لباسشویی در زمانی است که شما لباسی را با دست شسته اید و می خواهید تنها برای خشک کردن از لباسشویی استفاده کنید؛ در این حالت می توانید دستگاه خود را با برنامه Spin روشن کنید و به راحتی کار خشک کردن آن ها را انجام دهید.

برنامه Pre Wash پیش شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی

اگر لباس های شما بسیار کثیف است دیگر لازم نیست آن ها را برای شستشو در آب خیس کنید یا برای آنکه تمیزتر شسته شوند، از قبل آن ها را کمی بشویید و بعد داخل لباسشویی بیندازید. شما با اضافه کردن برنامه Pre Wash به برنامه شستشوی خودکار می توانید عمل پیش شستشو را با لباسشویی خود انجام دهید. با استفاده از برنامه پیش شستشو در دستگاه، شما می توانید قبل از شستشوی اصلی برخی لکه ها را پاک کنید و کثیفی های باقی مانده را با این عملکرد، آماده پاک شدن کامل بنمایید. این برنامه تضمین کننده نهایت کیفیت شستشو در کثیف ترین لباس ها است؛ پس در زمانی که لباس کثیفی دارید و فکر می کنید لازم است که عملکرد مازاد پیش شستشو انجام شود استفاده از این برنامه پر کاربرد را فراموش نکنید.

برنامه Pre Wash در ماشین لباسشویی

برنامه Eco شستشوی اقتصادی لباس ها در ماشین لباسشویی

برنامه Eco در لیست برنامه های لباسشویی بوش یا هر ماشین لباسشویی دیگر درواقع برنامه اقتصادی به شمار می آید. با تمرکز بر تضمین عملکرد شستشوی باکیفیت با حداقل مصرف انرژی و آب برنامه ای بهینه شده است. این برنامه ابتدا لباس ها را خیس کرده و به آرامی آن ها را می شوید؛ در نظر داشته باشید که این برنامه شستشو مدت زمان طولانی تری نسبت به برنامه اصلی دارد اما در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می کند پس اگر کوتاه بودن زمان شستشو برایتان اولویت بود، استفاده از این برنامه را فراموش کنید.

برنامه Empty برای تخلیه آب در ماشین لباسشویی

همان‌ طور که از معنای لغت Empty به معنی تهی و خالی مشخص است، این برنامه این امکان را به شما می دهد تا در بین کار و در هر زمانی که بخواهید با انتخاب این گزینه، آب ماشین لباسشویی خود را تخلیه کنید. ممکن است گاهی پیش آمده باشد که به هر دلیلی می خواهید در وسط کار شستشو، درب ماشین لباسشویی را باز کنید: لباسی را اضافه یا کم کنید و یا شی ای اضافه که در جیبان باقی مانده را از داخل دستگاه خارج کنید؛ در این هنگام شما باید آب داخل لباسشویی تان را در ابتدا تخلیه کنید و پس از آن با باز کردن درب، کار خود را انجام دهید؛ در اینجا می توانید از برنامه Empty برای این عملکرد استفاده نمایید چراکه مسلماً می دانید که بدون خالی شدن لباسشویی، نمی توانید درب آن را باز کنید.

برنامه Rinse آبکشی اضافه در ماشین لباسشویی

در لیست برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی Rinse به چشم می خورد که شما با استفاده از این برنامه می توانید یک مرحله آبکشی اضافه به برنامه شستشوی خود استفاده کنید به طور مثال به اشتباه از مواد شوینده بیشتر از حد نرمال استفاده کرده اید و ترس از آن دارید که مواد شوینده بعد از آبکشی در لباس های شما باقی مانده باشد، شما می توانید از این برنامه در این حالت استفاده کنید. هرچند که این کارایی از برنامه، روال اصلی عملکرد Rinse می باشد اما شاید برای شما پیش بیاید که به هر علتی لباسی را با موادی خاص و دستی شسته اید و برای آبکشی می خواهید از لباسشویی استفاده کنید، در این هنگام می توانید لباس خود را برای آبکشی در دستگاه بیندازید و با این برنامه کار را برای خودتان ساده کنید.

Rinse-in-washing-machine

برنامه Drum Clean شستشوی دیگ ماشین لباسشویی

washing-machine

برنامه Drum Clean در ماشین لباسشویی برای شستن دیگ ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد، شما می توانید هر 6 ماه یک بار یا پس از 40 تا 60 بار استفاده، ماشین لباسشویی خود را خالی و بدون مواد شوینده با استفاده از این برنامه بشورید؛ اما به شما پیشنهاد می شود حتماً از جرم گیر برای این کار استفاده کنید چراکه محفظه های ورودی آب در ماشین لباسشویی و لوله های باریک درونی دستگاه پس از مدتی از رسوبات و کثیفی ها پر خواهد شد و شما با این کار می توانید علاوه بر از بین بردن بوی نامطبوع ایجاد شده به افزایش طول عمر دستگاهتان کمک کنید و کیفیت شستشو را در طول عمر لباسشویی تان در یک سطح ایده ال نگه دارید. شما می توانید با ریختن جرم گیر در درون لباسشویی و قرار دادن آن در حالت Drum Clean دستگاه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا علاوه بر مزایای ذکرشده، کاهش مصرف انرژی را نیز تجربه کنید.

برنامه Time Delay ایجاد تأخیر در برنامه شستشو در ماشین لباسشویی

Time Delay یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه های ماشین لباسشویی می باشد که امکان تأخیر 1 تا 24 ساعت را برای شما فراهم می کند، به این صورت که شما می توانید لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی بریزید و پس از تنظیم برنامه شستشو با Time Delay زمان شروع کار دستگاه را مشخص کنید، بطور مثال شما می توانید لباسشویی خود را تنظیم کنید تا 4 ساعت دیگر روشن شود و کار شستشو را آغاز کند. توجه کنید که به راحتی شما می توانید ساعت کار دستگاهتان را در زمان های غیر از اوج مصرف برق تنظیم کنید.

در انتها چند نکته را باهم مرور می کنیم:

فراموش نکنید فرقی نمی کند که شما کدام مدل ماشین لباسشویی از برندهای متفاوت Bosch (بوش)، LG (ال جی)، Samsung (سامسونگ)، AEG (آاگ) و… را در منزل دارید؛ بهتر است با علم کامل از برنامه های شستشو و عملکرد آن ها از دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید و بتوانید با بالاترین کیفیت کار شستشویتان را انجام دهید.

با انتخاب درست برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی خود می توانید یقینا طول عمر و کیفیت لباس ها یتان را تضمین کنید و با کم کردن زحمت اتوکشی در مصرف انرژی و هزینه نیز صرفه جویی کنید.

این نکته در هیچوقت فراموش نکنید که بهترین و با کیفیت ترین لوازم خانگی نیاز به رسیدگی دارد تا بتواند با طول عمر بالا به همان کیفیت روز اول کار کند، برای انواع لباسشویی خود لازم است کار جرم گیری دستگاهتان را در اولویت رسیدگی به آن قرار دهید تا شاهد خرابی پیوسته لباسشویی خود نباشید.

goal

لیست برنامه های شستشو در انواع ماشین لباسشویی و آنچه بررسی کردیم:

راهنمای برنامه شستشوی Intensive شستشوی متمرکز برای لباس های معمولی و کثیف در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Sport Wash یا Sports Wear شستشوی لباس‌ های ورزشی در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Duvet شستشوی ملحفه، پتو و بالشت، مخمل، الیاف مصنوعی در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Mix شستشوی لباس های رنگی و ترکیبی با جنس های مختلف در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Sensitive و یا Allergy Plus شستشوی آلرژیک در ماشین های لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Delicates یا Silk شستشوی لباس های ظریف و حریر در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Dark Wash / Jeans شستشوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Blouses / Shirt شستشوی بلوز و تی شرت در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Quick Super شستشوی سریع 15 دقیقه ای در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Cotton شستشوی لباس های نخی و کتان در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Wool شستشوی لباس‌های پشمی در ماشین های لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Night Wash شستشوی شبانه در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه شستشوی Curtains شستشوی پرده در ماشین لباسشویی
راهنمای برنامه Easy Care یا +Easy Care اتوکشی آسان و ضد چروک در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Spin | Gentle Spin تنظیم دور خشک کن لباس ها در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Time Delay ایجاد تأخیر در برنامه شستشو در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Pre Wash پیش شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Eco شستشوی اقتصادی لباس ها در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Drum Clean شستشوی دیگ ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Empty برای تخلیه آب در ماشین لباسشویی
آموزش برنامه Rinse آبکشی اضافه در ماشین لباسشویی

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
9 نظرات
  1. آزاده می گوید

    عالی بود، خلاصه و مفید واقعا

  2. سیمین می گوید

    دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده .چند ساعت دنبال یه راهنمایی درست و حسابی میگردم از این بهتر و کاملتر ندیدم .مشکل من ک حل شد

    1. بیست بخر می گوید

      با سلام
      رضایت شما، باعث خوشحالی ماست دوست عزیز.
      با احترام-پشتیبانی 20 بخر

  3. مریم جواهری می گوید

    من برند بوش رو دارم اما برنامه هابا زبان آلمانی نوشته شده. چرا؟

  4. صدیقه

    عالی بود. از صدتا کاتالوگ بهتر بود حداقل از برنامه های دستگاه میشه درست استفاده کرد. ممنون میشم راهنماهای استفادتون رو زیاد کنین

  5. علی می گوید

    سلام به طراحان سایت و دوستانی که مطالب به این خوبی را جمع آوری می کنند.حقیقتاً من اهل پیام گذاشتن در سایت ها نیستم یعنی حوصله این کار را ندارم.اما مدتی است که در زمان جستجوی سوالات در گوگل به سایت شما بر می خورم. خوشبختانه سایت شما اگر اولین انتخاب گوگل نباشه دومی یا سومی هست. خواستم تشکر کنم از مطالبتون بسیار بسیار به درد بخور و خوبتون که مانند دیگر سایت ها که اکثراً کپی برداری هست، نیست. از همه مهمتر پاسخ ها و اطلاعات در سایت شما جامع است. براتون آرزوی موفقیت می کنم.

    1. بیست بخر می گوید

      با سلام
      رضایت شما، باعث خوشحالی ماست دوست عزیز.
      با احترام-پشتیبانی 20 بخر

  6. حسین می گوید

    سلام خسته نباشید لباس شویی ال جی مدلj6خریدم ۹ کیلویی ولی شستن دیگ لباس شویی که گفتین نداره امکان داره اسمش فرق بکنه ممنون

  7. مسعود می گوید

    باسلام بعضی از گزینه های شستشو مثلهmix چه تایمی داره من میخوام ازmix استفاده کنم ولی روی صفحه نمایش لباسشویی بجای زمان چندتا خط میفته ایا بدون زمان درسته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.