بیست بخر
فروشگاه

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

بهترین مارک یا برند ماشین لباسشویی در بازار کدام است؟
ظرفیت و قدرت دور موتور لباسشویی را چقدر انتخاب کنم؟
برنامه ها و تکنولوژی های مهم در خرید ماشین لباسشویی؟
خرید ماشین لباسشویی تسمه ای یا بدون تسمه؟

و هر آنچه پیش از خرید یک ماشین لباسشویی باید بدانیم…

توجه: به منظور خرید لوازم خانگی بوش به صورت اقساط بدون بهره پس از تکمیل سبد خرید کافیست
در قسمت توضیحات جمله خرید اقساطی را جهت تماس کارشناسان مربوطه درج نمایید.


اگر قصد خرید ماشین لباسشویی بوش دارید ما در این مقاله بهترین برند ماشین لباسشویی، بهترین مدل ماشین لباسشویی و نکاتی که باید در زمان خرید ماشین لباسشویی بدانید را توضیح خواهیم داد به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب را بخوانید شاید این مقاله کمتر از 15 دقیقه وقت شما را بگیرد. ما در این مقاله سعی می کنیم تا نکات مهم درباره خرید یک ماشین لباسشویی ، آشنایی با تکنولوژی ها و برنامه های ماشین لباسشویی را با هم مورد بررسی قرار دهیم تا در انتها بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین مارک و مدل ماشین لباسشویی را انتخاب کنید و یک خرید موفق و هوشمندانه داشته باشید.

AIM

متأسفانه ما در موارد بسیاری در ایران فرهنگ مناسب و درستی برای خرید نداریم به‌طور مثال زمانی که قصد خرید ماشین لباسشویی بوش و یا هر برند دیگری را داریم غالباً سعی می کنیم بالاترین و آخرین مدل را تهیه کنیم بدون آن که به این موضوع توجه کنیم که آیا اصلاً ما می توانیم از امکانات و برنامه های این ماشین لباسشویی استفاده کنیم یا نه؟ یا اصلاً این همه برنامه شستشو و امکانات متعدد در این ماشین لباسشویی به درد ما می خورد یا خیر؟

ما خیلی از افراد را در کنار خود می بینیم که بهترین مارک و بالاترین مدل ماشین لباسشویی را در خانه خود دارند اما همیشه برای شستن لباس ها از یک برنامه شستشو استفاده می کنند، شاید این دسته از افراد فکر می کنند با خرید یک ماشین لباسشویی پیشرفته و آخرین مدل می توانند معجزه ای ببینند ، اما این طرز فکر نمی تواند کاملا درست باشد چراکه شما باید بر اساس جنس لباس، حجم لباس، مقدار کثیفی و نوع لک لباس ها برنامه های ماشین لباسشویی خود را تنظیم کنید تا بتوانید بالاترین کیفیت شستشو را شاهد باشید؛ اگر بخواهیم خودمانی تر بگوییم فکر کنید که شما یک ماشین لباسشویی گران قیمت را خریده اید اما هیچ یک از آپشن های آن را مورد استفاده قرار نمی دهید و در واقع بابت چیزی که استفاده نمی کنید پول داده اید.

درست است که ماشین های لباسشویی جدید و پیشرفته بسیاری از تنظیمات را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهند اما حداقل باید آن ها را فعال کنیم. مسلماً ما برای هر کدام از این برنامه ها و تکنولوژی های بکار رفته در ماشین لباسشویی هزینه کرده ایم و قیمت بالاتری را به دلیل داشتن امکاناتی بیشتر پرداخت کرده ایم و باید در نظر داشته باشید که خیلی از این مدل ها از نظر موتور و ساختار اصلی کاملاً با هم یکی هستند و فقط تفاوت آن ها در همین تعداد برنامه و تکنولوژی های بکار رفته در آن ها ست پس در نتیجه اگر قصد خرید ماشین لباسشویی بوش و یا هر برند دیگری را دارید بهتر است با برنامه های شستشو و جزئیات این لوازم خانگی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بر اساس نیازهایتان، بهترین و کاربردی ترین را انتخاب کنید.

«حال بیایید با هم قدم به قدم جلو برویم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم»

1. انتخاب برند
انواع برندهای ماشین لباسشویی را با هم از لحاظ مزایا و معایب، گارانتی و خدمات، مورد بررسی قرار می دهیم تا در نهایت بتوانید بهترین برند ماشین لباسشویی را انتخاب کنید.

2. انتخاب ظرفیت و دور موتور مناسب
ظرفیت و دور موتور ماشین های لباسشویی را با هم بررسی می کنیم تا در مورد بهترین دور و چند کیلو بودن ماشین لباسشویی تان درست تصمیم بگیرید.

3. انتخاب تسمه ای یا بدون تسمه

ما در این جا ماشین های لباسشویی تسمه ای و بدون تسمه را بررسی می کنیم تا شما با علم کامل به‌به تفاوت و نقاط ضعف و قوت آن ها بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

4. بررسی تکنولوژی های به کار رفته در انواع ماشین لباسشویی
فناوری های موجود در انواع ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد تا بدانید که هر تکنولوژی چه مزیت هایی را در هنگام شستشو برایتان فراهم می سازد.

5. بررسی برنامه های ماشین لباسشویی و نحوه عملکرد آن ها
برنامه های شستشوی موجود در ماشین های لباسشویی را بررسی می کنیم تا بتوانید هر آنچه نیاز دارید را با بهترین کیفیت در خرید خود تأمین نمایید.

ماشین لباسشویی بوش

هدف:
شما می توانید بر اساس اطلاعات به دست آورده در این متن از راهنمای خرید، نیازهای خود را بشناسید و بر اساس آنچه باید، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

1. انتخاب برند مناسب در خرید ماشین لباسشویی

در قدم اول قرار شد برای خرید ماشین لباسشویی خود برندهای مختلف را بررسی کنیم تا بتوانید راحت تر برند خود را برای خرید انتخاب نمایید. پیش از توضیح لازم است بگوییم بیایید واقعاً این تصور اشتباه را دور بیندازیم که یک مارک داره پول برند خودش رو از ما می گیره؛ همه ما می دانیم که هیچ موفقیت و ماندگار بودنی بی دلیل نیست و اگر کمپانی های بزرگ می خواستند به جای تأمین کیفیت و خواسته متقاضیانشان، پول برند خود را بگیرند هیچ وقت نمی توانستند به جایی برسند که در بازار پر رقابت دنیا، طرفداران خود را نگه داند و حتماً خیلی سریع تر از آن که برای خود برندی معتبر می شدند از میان شرکت های تولیداتی حذف می شدند.
حال که صحبت از برند است فراموش نکنید اگر دنبال جمع کردن پکیجی از بهترین ها هستید، سعی نکنید ست لوازم خانگی خود را الزاماً از یک برند انتخاب کنید چراکه معمولاً هر کشور در یک صنعت پیشرفته است و هر برند، در چند محصول است که خودش صاحب تکنولوژی می باشد. به طور مثال صنعت پخت و پز متعلق به کشور ایتالیا می باشد و می بینید که بهترین برندهای تولیدکننده گاز و فر در این کشور تولیدات با ارزشی را دارند، بهترین برندهای تولیدکننده سرمایش مانند کولرهای گازی متعلق به کشور آمریکا، صنعت شستشو متعلق به کشور آلمان می باشد و اگر همین طور جلو برویم، می بینیم که بهترین شکلات ها، بهترین عطر و بهترین ساعت ها نیز متعلق به یک کشور خاص هستند.

همان طور که گفتیم صنعت شستشو در دست کشور آلمان است و توانسته بهترین برندهای شستشو را در خود جای بدهد، این برند ها مانند بوش (Bosch)، آ.ا.گ (AEG)، میله (Miele) که به جرئت جزو با کیفیت ترین ها هستند، مدت زمان بسیار طولانی ای است که مصرف کنندگان و طرفداران زیادی را در دنیا جلب به خود کرده اند؛ اما دو برند ال جی (LG) و سامسونگ (Samsung) از کشور کره نیز توانسته اند با قیمت های رقابتی و کیفیت های معقول، قسمتی از بازار دنیا را از آن خود کنند. اگر شما قصد خرید ماشین لباسشویی بوش، میله یا برندهای ذکر شده را دارید؛ ما سعی می کنیم این 5 برند را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین برند ماشین لباسشویی را برای خرید انتخاب کنید.

همانطور که می دانید برند بوش متعلق به کشور آلمان می باشد و یک برند بسیار قدیمی محسوب می شود که احتمالاً همه شما آن را می شناسید، این برند که در دسته مارک های شناخته شده در دنیا است در حقیقت یک کمپانی اینترنشنال و بین المللی محسوب می شود. شرکت بوش جزو سردمداران صنعت شستشو و صاحب تکنولوژی در این حوزه محسوب می شود که از بهترین و شناخته شده ترین محصولات این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی می توان به ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و جاروبرقی تولیدی آن اشاره کرد که توانسته قسمت بزرگی از بازار دنیا را به خود اختصاص دهد.

از کیفیت و قدرت این برند بزرگ که بگذریم به گارانتی و خدمات پس از فروش آن می رسیم تا بتوانیم اگر یک ماشین لباسشویی تهیه کردیم از خدمات پس از فروش و تأمین قطعات آن خیالمان راحت باشد. خوشبختانه شرکت بوش دارای نمایندگی رسمی در کشور ایران است که با همان اسم بوش سرویس که در دنیا در حال خدمات رسانی به مشتریان خود می باشد، در ایران نیز به خدماتی درخور برند بوش به مشتریان خود پرداخته است. شما می توانید با رفتن به سایت بوش آلمان نام کشور ایران را در لیست کشورهایی که این شرکت، نمایندگی رسمی فروش در آن ها دارد را مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات کامل در مورد گارانتی اصلی بوش در ایران می توانید با خواندن مقاله مربوطه به گارانتی در فروشگاه آنلاین بیست بخر، با اطمینان و اطلاعات کامل خریدی ایمن و درست تر داشته باشید. از مزیت های برند بوش در ایران و سرتاسر دنیا می توان به تکنولوژی روز دنیا، طول عمر بسیار طولانی، قیمت بسیار مناسب نسبت به کیفیت و داشتن نمایندگی های مستقیم از شرکت بوش آلمان اشاره کرد که می تواند خدمات پس از فروش را به طور حتم پشتیبانی کند چراکه مسلماً اگر برندی خدمات گارانتی و قطعات مناسب نداشته باشد، خرید شما در آینده ممکن است متحمل مشکلاتی شود که همه عملکرد دستگاه شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

همانطور که می دانید این برند نیز متعلق به کشور آلمان است و جز یک برند شناخته شده و قدیمی محسوب می شود . این کمپانی بزرگ در مقایسه با برندی مانند بوش، یک رقیب دیرینه و سر سخت محسوب می شود، این برند در حوزه صنعت شستشو تخصص تولید دارد و از شناخته شده ترین محصولات تولیدی آن می توان به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی اشاره کرد که جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شود. خیلی ها می خواهند برند بوش و آ.ا.گ را با هم مقایسه کنند که این کار کاملاً اشتباه است چراکه هر دو شرکت در واقع از بهترین ها و پیشرو در صنعت شستشو هستند و نمی توان گفت که یکی از دیگری بالاتر است؛ مانند این که بخواهیم بنز و بی ام و را با هم مقایسه کنیم در صورتی که هر کدام در سبک خودشان بهترین هستند و در دنیا طرفداران خود را دارند.

اما متأسفانه بزرگ ترین نقطه ضعف آ.ا.گ AEG در کشور ایران، نداشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش آن است، به همین دلیل ممکن است در آینده برای پیدا کردن قطعات و تعمیرکار ماهر با مشکل مواجه شوید. اگر توجه کرده باشید، تعداد کمتری از فروشگاه‌های برند AEG را در سطح شهر می بینید در صورتی که برند بوش در تمام شهرها و خیابان های اصلی دارای فروشگاه ها و نمایندگی های اصلی می باشد؛ در واقع به همین دلیل است که فروش محصولات لوازم خانگی بوش را در گستردگی بیشتری می توانید مشاهده کنید.

برند میله Miele یکی از برندهای لاکچری و گران قیمت در لوازم خانگی محسوب می شود، این برند در کشور آلمان به عنوان بنز لوازم خانگی شناخته می شود که دارای طول عمر و کیفیت بسیار بالایی است، اگر از نظر قیمت با آن مشکلی نداشته باشید این برند لوکس و گران قیمت نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد، اما باز بزرگترین مشکل این برند در ایران نداشتن نمایندگی و نبود قطعات یدکی آن است که می تواند مشکل ساز باشد و در اکثر مواقع باید سفارش دهید تا قطعات از خارج کشور برای شما ارسال شود. اگر آنقدر پول دار هستید که می توانید این برند لوکس لوازم خانگی را انتخاب کنید و آنچنان مشکلی از لحاظ خدمات موجود در ایران ندارید؛ لازم نیست دیگر در خرید آن شک داشته باشید چراکه در نهایت اگر در ایران شرایط تأمین قطعاتی وجود نداشته باشد می توانید به خرید یک مدل دیگر از این برنده فوق العاده فکر کنید.

شرکت ال جی LG متعلق یک برند از کشور کره است که در مقایسه با برندهایی که در بالا در موردشان صحبت کردیم، به عنوان یک برند تازه و نو پاتر محسوب می شود. این برند، حوزه فعالیت بسیار گسترده ای دارد؛ از لوازم خانه تا موبایل، کامپیوتر و غیره از تولیدات این مارک است؛ اما این شرکت کره ای با وجود این که یک برند تازه تر محسوب می شود توانسته با قیمت های رقابتی و کیفیت مناسب، قسمتی از بازار را از آن خود کند. لازم به ذکر است که این شرکت غالباً در تولیدات خود صاحب تکنولوژی ای متعلق به خود نیست و از این رو بیشتر، خریدار تکنولوژی و جمع کننده قطعات است. در کل اگر قصد خرید ماشین لباسشویی با قیمت مناسب تری را دارید و بودجه شما به برندهای آلمانی نمی رسد، برند ال جی بعد از برندهای بالا بهترین انتخاب برای شماست؛ البته پیش از قطعی کردن برند خود با بررسی دقیق ویژگی ها و لیست قیمت ها برای خودتان سبک و سنگین کنید که آیا واقعاً نمی توانید بودجه ای برای خرید لباسشویی از برند صاحب تکنولوژی و آلمانی داشته باشید یا خیر؟

برند ال جی دارای بهترین محصولات در حوزه سرمایش است و شما می توانید با خیال آسان تر این دسته از محصولات ال جی را از این مارک خریداری نمایید. منظور از لوازم خانگی سرمایشی: انواع یخچال ها و کولرهای گازی است که بیشترین فروش این شرکت نیز در این محصولات انجام می گیرد. اگر برایتان جالب باشد، خوب است که بدانید: این شرکت در حوزه سرمایش از تکنولوژی های آمریکا در خط تولید خود به کار گرفته است و توانسته در کنار این مسئله، نمایندگی اصلی در ایران داشته باشد و با ارائه خدمات، رضایت مشتریانش را به خود جلب کند. لازم به ذکر است که گلدایران بهترین خدمات برند ال جی را در ایران ارائه می کند.

همانطور که می دانید برند سامسونگ Samsung نیز متعلق به کشور کره است که بازهم در مقایسه با برندهای آلمانی مانند بوش یک برند نسبتاً جدیدتر محسوب می شود، اما توانسته با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت معقول خیلی سریع رشد کند و جای خود را در بازار دنیا باز نگه دارد تا جایی که قسمتی از بازار دنیا را به خود اختصاص دهد؛ بهترین محصولات این شرکت در حوزه صوت و تصویر است که غالباً در بسیاری از خانه ها استفاده و رضایت مشتریانش را شاهد هستیم. لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون، موبایل و تبلت از تولیدات این شرکت معتبر است که جزئی از مرکز تمرکز و توجه اصلی این کمپانی در تولیداتش می باشد و توانسته با کیفیت بالا، بیشترین فروش خود را در این دسته از لوازم داشته باشد.

برند سامسونگ مخصوصاً نسبت به مارک هایی که در این جا آن ها را با هم بررسی کردیم در حوزه لوازم خانگی آشپزخانه آنچنان حرفی برای زدن ندارد، البته خود این برند سعی هم به تمرکز شدید بر روی آن ها نکرده است و همواره سعی داشته در همان بازار تلویزیون و موبایل جایگاه ویژه خود را به طور خاص تر نگه دارد. لازم به ذکر است که سامسونگ دارای نمایندگی رسمی با نام سام سرویس در ایران به مشتریان خود خدمات رسانی با کیفیتی می کند.

حال که شما انواع برندها را در متن بررسی کردید می توانید میان انواع برندهای موجود، خرید ماشین لباسشویی بوش، ال جی و یا غیره را مسیر انتخاب خود قرار دهید؛ در این جا، جای دارد که دوباره این مسئله را تأکید کنیم که بهتر است سعی نکنید تمام محصولات لوازم خانگی خود را الزاماً از یک برند انتخاب کنید و با محدود کردن خود برای ست کردن نام هایشان، از داشتن بهترین ها در منزل خود دوری کنید. همانطور که دیدید هر برند در یک حوزه تخصصی، تمرکز و اولویت دارد و اگر با دقتی بیش تر به خرید افراد نگاه کنید، می توانید رضایت آن ها را در محصولات خاص ازهر برند، شاهد باشید. بطور مثال شرکت سامسونگ بیشتر در حوزه تلویزیون و موبایل، شرکت ال جی در لوازم سرمایش، بوش در دستگاه‌های شوینده و تمیزکننده حرفی برای زدن دارند و درواقع کم نظیرترین ها را در دنیا در اختیار مصرف ‌کنندگانشان می گذارند. امیدواریم که توانسته باشیم در انتخاب بهترین برند در خرید لباسشویی تان، کمک کافی را کرده باشیم.

حالا انتخاب کن!

ماشین لباسشویی بوش

2. انتخاب ظرفیت و دور موتور مناسب در خرید ماشین لباسشویی

ظرفیت-ماشین-لباسشویی

انتخاب ظرفیت

مطمئناً اگر قصد خرید ماشین لباسشویی بوش و یا برند دیگری را دارید اولین چالش برای شما، انتخاب ظرفیت و گنجایش ماشین لباسشویی مورد نظرتان است. ظرفیت ماشین های لباسشویی خانگی در برندهای معتبر غالباً به 6 کیلوگرم، 7 کیلوگرم، 8 کیلوگرم و 9 کیلویی است اما در این میان برندهای کمتر شناخته شده برای اینکه بتوانند قسمتی از بازار را به خود اختصاص دهند، ظرفیت هایی کمتر و یا بیشتر نیز تولید می کنند. اما درمجموع باید بگوییم که اگر از یک خانواده کم جمعیت هستید و قصد خرید یک ماشین لباسشویی بوش و یا برند دیگری را دارید معمولاً ماشین لباسشویی با ظرفیت 6 کیلوگرم، اگر یک خانواده با جمعیت متوسط هستید ماشین های لباسشویی 7 و یا 8 کیلوگرم به شما پیشنهاد می شود و بهتر است که خانواده های پرجمعیت نیز به سراغ ماشین های لباسشویی 9 کیلویی بروند.

نکته: اگر قصد خرید ماشین لباسشویی در هر مارک یا برندی را دارید، خبر خوب برای شما این است که برخی از مدل های ماشین لباسشویی دارای تکنولوژی تشخیص وزن هستند؛ به این معنی که شما اگر یک ماشین لباسشویی 9 کیلویی هم داشته باشید اگر حتی یک پیراهن را در داخل آن بیندازید، این ماشین لباسشویی می تواند بر اساس وزن و جنس لباس شما مقدار آب گیری را معین کند و کار شستشو را انجام دهد، پس اگر شما یک خانواده کم جمعیت هم داشته باشید می توانید با خرید یک ماشین لباسشویی با ظرفیت حتی 9 کیلوگرم نیز خیال خود را راحت کنید تا علاوه بر شستن حجم های اندک لباس هایتان، بتواند حتی یک پتوی 2 نفرِ را هم در خانه بشویید. این تکنولوژی روز با دقیق ترین حالت در خرید لباسشویی بوش، تأمین خواهد شد چراکه این برند با صاحب تکنولوژی بودنش، این قابلیت را در صنعت تولیدات خود وارد کرد و در تولیدات مدل های بالا و خوب خود استفاده نمود تا قدرت انتخاب ظرفیت را برای خانواده ها محدود نکند.

انتخاب دور موتور مناسب در خرید ماشین لباسشویی

خیلی از افراد زمانی که قصد خرید یک ماشین لباسشویی را دارند فکر می کنند که دور موتور در ماشین لباسشویی یک ایتم خیلی مهم و در اولویت است و سعی می کنند مدلی از ماشین لباسشویی را تهیه کنند که دور موتور بالاتری داشته باشد، در صورتی که دور موتور همان دور خشک کن در ماشین لباسشویی است و فقط در زمان خشک کردن لباس دور موتور به نهایت آن مثلاً 1400 دور می رسد که فقط می تواند چند درصد بیشتر آب لباس ها را بگیرد. توجه کنید که دور بالا در خشک کن در بعضی از مواقع می تواند حتی به لباس های شما آسیب وارد کند، البته اگر برنامه شستشوی خود را اشتباه تنظیم کنید. اگر یک ماشین لباسشویی 1600 دور هم داشته باشید، در برنامه های شستشو دور خشک کن به صورت پیش فرض نهایتاً بر روی 1400 دور قرار می گیرد جز این که شما به صورت دستی دور خشک کن را تا 1600 دور افزایش دهید. پس می توانیم بگوییم دور موتور در زمان خرید ماشین لباسشویی چیزی نیست که بخواهد در تصمیم گیری شما نقش اساسی و اولیه انتخاب را داشته باشد.

3. خرید ماشین لباسشویی تسمه ای و یا بدون تسمه

بسیاری از افراد در زمان خرید ماشین لباسشویی نمی دانند که ماشین لباسشویی تسمه ای بهتر است یا بدون تسمه (Direct Drive)، برای این که بتوانید تصمیم بگیرید کدام بهتر است شما باید نحوه عملکرد، مزایا و معایب هر دو را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید با علم کافی تصمیم بگیرید. بدترین اتفاق در زمان خرید این است که شما با شک مدلی را انتخاب می کنید اما ممکن است این فکر همیشه با شما باشد که ای کاش اون یکی را می خریدم و این چیزی است که پس از خرید، ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد؛ پس بهترین راه این است که با اطلاعات و دانش کافی دست به انتخاب خرید بزنید.

در ماشین های لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive) موتور به جای اینکه در کف ماشین لباسشویی قرار گیرد و با تسمه دیگ ماشین را به گردش در بیاورد، موتور در پشت دیگ قرار می گیرد و مستقیم محفظه را به گردش در می آورد؛ خوب تا اینجا ماشین های لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive) چیز خوبی به نظر می رسند اما این موتور ها هم مثل هر چیز دیگری معایب و مزایای خود را دارند. در موتورهای Direct Drive، حذف تسمه باعث کاهش اصطحلاک می شود و به همین دلیل مصرف انرژی کاهش می یابد و از لحاظ مصرف انرژی بهینه تر عمل می کنند، علاوه بر این سرعت خشک کن در این دستگاه ها می تواند به بیش از 3000 دور در دقیقه برسد اما از مشکلات مهم ماشین های لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive)، نزدیکی بیش از حد موتور به محفظه است که باعث شده در برابر ضربه و تغییرات ولتاژ بسیار حساس باشند، یعنی اگر هنگام ریختن لباس داخل ماشین لباسشویی ضربه ای به دیگ وارد شود این ضربه مستقیم به موتور وارد می شود و بالانس کردن مجدد آن بسیار مشکل خواهد بود. تعمیر ماشین های لباسشویی دایرکت درایوها یا همان بدون تسمه، معمولاً بسیار سخت تر و پر هزینه تر هستند و احتمال خرابی آن ها بسیار بیشتر از موتورهای تسمه ای بلت درایوها (Belt Drive) هستند، اما ماشین های تسمه ای طول عمر بسیار بالاتری دارند و اگر بیشتر از ظرفیت هم داخل آن ها لباس بریزیم می توانند شستشو را برای شما انجام دهند، به همین دلیل همچنان برند های معتبر و بزرگ دنیا مانند بوش، میله و آاگ در تمام مدل های تولیدی خودشان و حتی پیشرفته ترین مدل هایشان از موتورهای تسمه ای استفاده می کنند.

تفاوت-ماشین-لباسشویی-تسمه-ای-و-بدون-تسمه

4. بررسی عملکرد تکنولوژی ها در ماشین لباسشویی

در این قسمت ما سعی داریم با برخی از تکنولوژی ها و نحوه عملکرد آن ها در ماشین لباسشویی آشنا شویم تا ببینیم کدام تکنولوژی برای ما از اهمیت بیشتری برخورد دار است تا در زمان خرید ماشین لباسشویی آن ها را در اولویت قرار دهیم و قیمت آنچه، مورد استفاده ما قرار می گیرد را پرداخت کنیم.

تکنولوژی I-DOS تنظیم مواد شوینده

یکی از بزرگترین مشکلات در زمان شستن لباس ها، ریختن اندازه مواد شوینده و نرم کننده در ماشین لباسشویی است، اگر مقدار آن را کم بریزیم لباس ها درست تمیز نمی شود و مسلماً اگر مقدار آن را بیشتر از حد مورد نیاز بریزیم، مواد شوینده در لباس هایمان باقی می ماند و علاوه بر ایجاد پوسیدگی، بوی مواد شوینده را نیز به خود می گیرد. گاهی هم شاید برای شما پیش آمده که به همین دلیل مجبور شدید، کار شستشو و یا آبکشی را مجدد انجام دهید. از این رو شرکت بوش، تکنولوژی ای را برای رفع این مشکل در ماشین های لباسشویی طراحی کرد که به نام i-DOS وظیفه تنظیم میزان مواد شوینده را بر عهده دارد.

 این تکنولوژی به این صورت کار می کند که شما مخزن مواد شوینده و نرم کننده را پر می کنید و ماشین لباسشویی با استفاده از سنسورهای که برای آن طراحی شده است می تواند بر اساس وزن، مقدار کثیفی و جنس لباس، مقدار مواد شوینده و نرم کننده را به صورت اتوماتیک برای ماشین تنظیم کند؛ به طور مثال زمانی که شما یک لباس و یا یک حوله را می شویید، دستگاه شما مقدار نرم کننده را دقیقاً بر اساس جنس آن اضافه می کند به صورتی که حوله شما کاملاً نرم و لطیف شده باشد اما بوی نرم کننده بر روی آن باقی نماند به این صورت کیفیت شستشو را به حد چشم گیری افزایش می دهد. فراموش نکنید که این تکنولوژی با فرایند عملکرد خود، به بالا رفتن طول عمر لباس های شما نیز کمک خواهد کرد.

تکنولوژی Active Oxygen سیستم از بین برنده باکتری ها بدون مواد شوینده

شرکت بوش با ابداع تکنولوژی Active Oxygen که در حقیقت یک روش شستشو برای ماشین لباسشویی محسوب می شود، توانسته به یکی از ملایم ترین و بهداشتی ترین روش های شستشو دست پیدا کند. این تکنولوژی به این شکل عمل می کند که لباس ها را بدون مواد شوینده و با دمای آب پایین می شوید، همان طور که از نام این فناوری پیداست Active Oxygen مولکول های اکسیژن را در ماشین های لباسشویی تولید می کند، به این شکل که در شروع و پایان شستشو، به صورت یک مه سرد وارد کار می شود و تمام میکروب ها و باکتری ها از بین می روند. این عملکرد در طی کار ماشین لباسشویی بوش و دارندگان این فناوری، باعث از بین رفتن بوی بد لباس خواهد شد و روشی بسیار ایمن و مناسب برای کسانی است که آلرژی های پوستی دارند؛ در واقع این روش برای شستن و ضد عفونی کردن ملافه ها، لباس های نوزاد یا لباسی که پوشیده اید و کثیف نیست و فقط بو گرفته است، بسیار حرفه ای و مناسب عمل می کند.

تکنولوژی EcoSilence Drive در موتور ماشین لباسشویی

شرکت بوش در ابداع این تکنولوژی مراحل زیادی را طی کرد و در نهایت موتور نسل جدید خود را وارد بازار کرد و بجای استفاده از برس های کربنی در موتور از آهن ربا استفاده نمود، به این صورت توانست با این عملکرد اصطکاک به وجود آمده در موتور را از بین ببرد و در واقع این موضوع، باعث ایجاد 3 مزیت در موتورهای EcoSilence Drive شده است: پایین آمدن چشم گیر مصرف انرژی، کاهش صدای موتور و درنهایت نبود اصطکاکی که باعث کم کردن طول عمر موتور شود. این تکنولوژی و استفاده از موتورهای پیشرفته و به روز در لباسشویی های بوش با عملکردی فوق العاده با کیفیت، باعث شد تا بار دیگر این برند، در میان رقبای خود قدم بزرگی را بردارد.

پیشنهاد متخصصین فروشگاه آنلاین بیست بخر

از آنجایی که تکنولوژی های زیادی در ماشین لباسشویی وجود دارد و در این مقاله، گنجاندن همه آن ها مقدور نیست به شما پیشنهاد می کنیم اگر دانستن تکنولوژی های ماشین لباسشویی برای شما جذاب است و شما نیز فکر می کنید که می تواند در خرید یک لباسشویی به شما کمک کند، حتماً به صفحه مربوط به تکنولوژی های فروشگاه ما بروید و آن ها را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید با دیدن فیلم مربوط به تکنولوژی ها، نحوه عملکرد آن ها را بهتر درک کنید. آنچه در مورد فناوری های این دستگاه درج شده است تکنولوژی هایی می باشد، که نه تنها در خرید لباسشویی بوش بلکه دیگر برندها نیز، می تواند به شما کمک چشمگیری کند.

5. بررسی برنامه های ماشین لباسشویی و نحوه عملکرد آن ها

برنامه شستشوی Curtains شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

شما می توانید برای شستن پرده های منزل خود از برنامه شستشوی Curtains استفاده کنید، شستن پرده برای خانم ها و در هر منزلی بسیار مهم است تا در زمان شستشو آسیبی به پرده وارد نشده و باعث از سکه افتادن آن نیز نشود، این برنامه شستشو در ابتدا با آبکشی اولیه با استفاده از آب سرد سعی می کند گرد و غبار پرده را بگیرد تا شستشو با ماشین لباسشویی در حدی با کیفیت انجام شود تا پرده چرک مد نشود، در مرحله بعد با بالا بردن سطح آب منتظر می ماند پرده خیس بخورد و سپس با استفاده از آب گرم وارد مرحله شستشو می شود؛ این کار به آرامی و لطافت صورت می گیرد و لازم به ذکر است که بدانید سرعت چرخش در این برنامه پایین تر از دیگر برنامه های شستشو است تا باعث چروک شدن و صدمه رسیدن به پرده نشود؛ چراکه اتو کشیدن پرده همواره کار سخت و بسیار زمان بری بوده است. این برنامه برای شستن پرده های سبک و سنگین کاملاً مناسب استفاده می باشد و به شما  امکان می دهد تا به آسانی در یک شستشوی ملایم، ظریف ترین پرده ها را با کمترین چروک و بالاترین کیفیت شستشو در ماشین لباسشویی خود بشویید.

برنامه شستشوی Duvet شستشوی ملحفه، پتو و بالشت، مخمل، الیاف مصنوعی در ماشین لباسشویی

اگر قصد شستن لباس از جنس مخمل، الیاف مصنوعی و یا شستشوی پتو و بالشت را دارید حتماً از برنامه شستشوی Duvet استفاده کنید در این برنامه ماشین لباسشویی بنا بر جنس و نوع پارچه دمای آب و دور چرخش را تنظیم کند. همان طور که می دانید معمولاً مواد شوینده بیشتر در این الیاف باقی می مانند و برای همین ماشین لباسشویی برای شستشوی این الیاف از سطح بالاتری از آب استفاده می کند و زمان آبکشی و مقدار آبی که برای این کار استفاده می کند به مراتب بیشتر از دیگر برنامه ها می باشد تا مواد شوینده در لباس یا پتوی شما باقی نماند. باقی ماندن مواد شوینده در بافت پارچه، علاوه بر اینکه بوی مواد شوینده در به مرور زمان باعث پوسیدگی و در نهایت ایجاد آلرژی های پوستی خواهد شد.

پیشنهاد متخصصین فروشگاه آنلاین بیست بخر

از آنجایی که برنامه های ماشین لباسشویی تعدادی چشم گیری دارد؛ در این مقاله، گنجاندن همه آن ها مقدور نیست پس به شما پیشنهاد می کنیم برای مطالعه کامل به بخش برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی مراجعه فرمایید تا علاوه بر آسان کردن خرید خود، در استفاده حداکثر از کیفیت و توانایی های لباسشویی تان در منزل کمک کنید. لازم به ذکر است که یک برنامه موجود در لباسشویی عموماً عملکردی مشابه در برندهای متفاوت را دارد و فرقی نمی کند که خرید شما از لباسشویی بوش یا برندی دیگر باشد؛ در هر حال می تواند مطالعه این بخش کمک چشم گیری به شما عزیزان کند. 

منبع: https://www.consumerreports.org/cro/washing-machines/buying-guide/index.htm

امیدوار هستیم شما کاربر محترم بیست بخر از این راهنمای خرید ماشین لباسشویی کمال بهره را برده باشید. از اینکه دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان خود در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید، نهایت سپاس را خواهیم داشت تا عزیزان دیگر نیز از اطلاعات شما بهره مند شوند و همچنین خانواده بزرگ بیست بخر نیز بتواند با بهینه سازی اطلاعات درخواستی شما، هرچه بیشتر در خریدی موفق شما را همیاری کند. اگر اطلاعات شما بتواند به خرید بهتر خریداران کمک کند؛ حتماً با بررسی دقیق صحت مطالب و کسب اجازه از شما، مطلب با نام شخص شما در مجله بیست بخر ثبت خواهد شد.

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه از تخفیف های هفتگی و ماهیانه فروشگاه با خبر شوید !
شاید این مقالات برایتان مفید باشد
4 نظرات
  1. ندا می گوید

    ممنون از راهنمایی های خوبتون برای خرید ماشین لباسشویی

  2. پدرام دانش پژوه می گوید

    از اطلاعات عالی در مجله و نیرویی که با اینقدر صبر و حوصله پاسخگو هستند واقعا ممنونم.
    خرید بسیار خوبی رو با شما تجربه کردم.

  3. ماشين لباسشويي می گوید

    سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون

  4. ناشناس می گوید

    ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.